|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyss bytt mina 16" 540 fälgar mot 17" incubus "Inc Duel" med 225/45/17 däck. Blev jäkligt nöjd men skulle kanske vilja sänka den lite. Vad tycker ni? Vad kostar det? Tips om fabrikat? Bilen är 528I-00:a, ej M-chassi. Tack på förhand /Tommy/ Min bil Länk | |
|
tycker absolut du ska sänka , satte en 40/25 sänkning på min 528 jag hadde innan blev riktigt bra. när jag satte dit sommar däcken på den för ett tag sedan ställde jag den brevid min org 540 , 540n såg ut som en jeep medans 528 satt riktigt snyggt ,gör stor skillnad. om du sätter dit den själv klarar du dej undan med 2000sek om du vill ha en ny bil så byt dämpare när du endå är igång |
|
|
Helt klart blir bilen snyggare med en sänkning. Bättre styrrespons osv, men med lite försämrad komfort. Priser för bara fjädrar är mellan 2000-3500kr beroende på kvalitet. Billiga fjäderkit brukar kunna sänka ojämnt, om du söker i forumet ser du att det kan skilja en cm på olika sidor av bilen. De har även en tendens att gå av inom några år. Bättre märken är t ex Eibach och H&R. |
|
|
Jag sänkte min e39:a 40/25, med en sats från motornord... Länk Bilen Länk |
|
|
Hej Tack för tipsen. Tyvärr råkade jag ut för en liten "fadäs" med bakluckan så jag var tvungen att lämna in den för lack:(. Passade då på att lackkbehandla vilket innebär tompengpung just nu. Så jag får nog snällt vänta med sänkningen ett tag. /Tommy/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.