|
|
|
|---|---|
| hej jag undrar om man kan byta stereo på bmw e 60. | |
|
Visst kan man det, allt kan bytas men sedan är det frågan om det lönar sig, vad är problemet ? är det ljudet så sitter det i högtalarna och där kan man göra mycket. Det jag saknar i min är djupet i basen men det ligger nog inte i stereon utan i högtalarna. NoFear, kör med insidan. |
|
| Tommysbmw: När du ändå har uppe den frågan så får jag fråga dig hur du har löst "problemet" med att få lite djup i basen så det fyller ut ljud inne i kupén. Har du nån lösning på det? | |
|
Jag har funderat i tankar om att sätta en sub i bagage utrymmet, det finns lite olika modeller att välja på. Ett företag föreslog en sub under förarstolen men jag tror inte det fungerar med tanke på stoljusteringen. det blir nog någon form av montering i bagaget, jag tillhör ju den generationen som vill ha det diskret också. Min son har Prologic 7 i sin 330 och jag är lite avundsjuk på honom. Återkommer om jag hittar ngn bra lösning. Det finns en faktor man kanske ska ha med i all diskussion om ljud i bilar, ja i övrigt också, det ar väldigt individuellt. NoFear, kör med insidan. |
|
|
om det går att buta utt stereo på e 60 var kan jag då bestela adaptern. jag vill bytta stereo mot pioneer som har navi som också kan spela mp3 skiva och jag kommer att ha betre ljud med den jag hade den förut på e 39. |
|
| Jag har hittat adapters på eBay till BMW stereon. | |
| jag har hittat adapters till andra bmw men inte till e60 om det är nån som har byt stereo på e 60 snäla skriv var ni köpte adapter | |
|
Här finns adaptern ifall du vill lägga vanlig bilstereo i din e60. Länk Klistna in länken Bmw for life |
|
|
Har någon testat detta? Resultat? Och hur blir det med idriven? |
|
|
I driven måste du programera om, och det kostar:) Bmw for life |
|
| I en tidigare tråd redovisas de olika stereosystemen och det skiljer mycket, bla vad gäller frekvensomfånget. Men är det enbart pga högtalarna? eller ger stereon mindre frekvensomfång i sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.