|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm, intressant och mkt irriterande. Om lagens långa arm bara kunde koncentrera sig på att övervaka 30 & 50 sträckorna... Majoriteten av de gånger jag fastnat i nätet, eller sluppit undan, så har dom stått vid 70 sträckor, helst precis där 90 blir 70. Det finns alldeles säkert ngn fullt logisk (byrokratisk) anledning till varför de flesta hastighets kontroller och hastighets kameror inte är placerade vid just skolor och övergångs ställen... /Pontus |
|
|
Polisen spanade samt stoppade flera bilar på olika ställen i Stockholms innerstad ikväll, var både civila polisbilar samt motorcyklar. Det kändes ändå ganska seriöst att göra det, dock vet jag inte vad de som blev stoppade hade gjort för något "brott", men att folk kör mot rött, under influens av alkohol och droger etc. existerar nog ganska mycket vid den här tiden på dygnet! Mvh/ Niclas |
|
|
skälvklart inte polisens fel de vet jag , och de måste naturligtvis finnas regler, va bara sur , men jag tycker fortfarande dom väljer konstiga ställen hadde de varit tex utanför en skola eller i ett villakvater eller liknande hade jag förtjänat höga böter . men dom väljer alltid ställen där alla kör LITE för fort. 1.5km rak bred väg mycket bra sikt på väg in mot stan och där hadde lika gärna kunnat va 70 utan problem där är perfekt för polisen och stå om man vill tjäna pengar, sällan sett dom inne i centrum, nog aldrig utanför skolan. Känns som dom väljer dom platserna som ger mest pengar |
|
|
Jag blev av med kortet den 17 april när vi var på väg till fjällen. 82 km/h på 50 sträcka. 2 månader och 4000 kr i böter. Detta skedde en torsdagseftermiddag, ingen trafik, soligt och varmt väder. Bästa möjliga vägförhållanden. Klart det känns surt men jag har ingen annan än mig själv att skylla på. Håller med Janne T att det behövs hastighetsbegränsningar på många platser, framför allt där det finns barn. //Stefan |
|
|
Åker ofta mellan Linköping och Norrköping E4:an. Tycker personligen dom kunde så utanför skolor istället för att jaga bilister som kör 1125 km/h på motorvägen //Stefan |
|
|
125km/h //Stefan |
|
|
Man ska vara jävligt försiktig på 50 sträckor, tydligen ryker kortet om man kör 20+ för fort. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Hillstreet: Är det inte 30-över på 50 sträckor som gäller för indraget körkort? Eller har polisen ändrat detta nyligen? | |
|
På 50 sträckor är det 30+ //Stefan |
|
|
Nu blev jag en ev de 166 lyckliga som blev bötfällda i halmstad under säkerhetsveckan. Jag dundrade också fram i 57 då jag motorbromsade ner från den tidigare 70 sträckan + svag nerförsbacke. Perfekt ställe att haffa fartsyndare +nära till fika för poliserna och bra gömställe. Så nästa månad betalar jag in min fortkörningsskatt med de andra räkningarna. Lite tråkigt att den skall komma så oväntat bara. Funderar på att delbetala fortkörningsavgiften genom en försäkring det surrats så mycket om. En lite tanke kring polisens kontroller: Stackars mackägare de dagarna polisen har kontroll i anslutning till macken, omsättningen måste ju minska något enormt. Lite taskigt tycker jag. Ser dem väldigt ofta vid en viss statoil mack i halmstad ganska ofta. De brukar stå just där man skall svänga in på själva macken. Hur många undviker då att självmant svänga in just där polisen står? -Phil |
|
| Philip: Eller så blir det tvärtom. Tänk vad mycket svagt pulverkaffe och kanelbullar a' 25kr de kan sälja till farbrorblå mellan varven :-) | |
|
de är därför de är så höga böter , du vet väll hur dyrt de är o handla på macken |
|
|
:-) Jo det kanske går jämt upp för macken i slutändan ändå. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.