AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.075

Autouppdateringen av vänsterspalten. (menyn)

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Är det bara hos mig som vänsterspalten hänger sig efter en stunds inaktivitet? Till exempel om datorn står på och man inte är vid den på ett tag. När man kommer tillbaka så står det "sidan kan inte visas". Visst, ett inte alltför stort problem men likväl är det irriterande när det upprepas gång på gång

Sajtansvarig: Skulle det inte kunna gå att få till en funktion så man kunde få välja om man vill ha vänsterspalten autouppdaterande eller inte.

Anledningen till att jag skrev detta som ett inlägg istället för att skicka post till AP var att jag ville veta om det bara är hos mig det är på det här viset och isåfall är det ju min dator det är tok med. Iofs så borde det inte vara så då det var lika på min förra.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Jag kan hålla med dig JohanE. Mina datorer beter sig på samma sätt när jag lämnar dem utan tillsyn.

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Samma sak här...
Samma här.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Är detta något som börjat nu, eller har det varit länge?

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Till och från under längre tid men nu är det länge sedan jag märkte det.

///Micke
Min cabrio Länk
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Gå in på -> Länk direkt så slipper ni vänsterspalten.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tommie:

Ärligt talat så störs jag inte så mycket av det, det var (mycket) värre förr när hela sajten blev överbelastad. Tycker också som Micke att det märks mindre nu dessutom.

En stor eloge att du och powercrew ger oss denna underbara site! ;D

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag får ibland (50%) samma problem, men det är bara om jag sätter datorn i vilo- eller vänte-läge som det uppkommer.
Samma sak på tre olika datorer med XP och IE, och har varit så hela tiden.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Varför är det programmerat så att den automatuppdaterar med jämna mellanrum? Känns ju som att det bara belastar servrar och internetanslutningar helt i onödan. Jag brukar ha öppet flera fönster samtidigt och om många gör på samma sätt och lämnar datorn så, då är ju snart 90% av trafiken bara automatuppdateringar. Då är det inte konstigt om servrar blir högt belastade.

/Mats J
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det är för att man ska bli uppmärksammad om man får ny PowerPost eller liknande.

Mvh
Tommie
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Bara en stilla fundering. Varför har ni menyn i en frame och inte så att den följer med hela sidan? Då skulle den ju uppdateras så fort man klickar på en ny länk.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Ja, det är dumt. Vi gjorde så från början av olika orsaker, men vi håller på att bygga om det. Vi behöver programmera om på ca 1.300 ställen.

Mvh
Tommie
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Oj, ja det var inte så några ställen. Förstår att det tar en stund att göra allt ni vill med sajten. Ni är väl inte så många som håller på med koden heller.
Men som sagt ett inte alltför stort problem och det går ju att leva med. Dessutom fick jag svar på min fråga också.
Starkt jobb med sajten tycker jag.

///BMW - Was sonst!
Det har även blivit så här för mig några gånger, senast idag faktiskt.

Lite OT : Men det är kul/intressant att se att man gör reklam för Ridskolan 1 på autopower! En film som beskrivs så här :

"Möt stuterifamiljen Bock. En sällan skådad samling kåtbockar. När de anordnar ett ridläger för blivande bibelstudenter kan allt hända... och lite därtill... En härligt upphetsande porr-komedi... om moral... impotenta hästar... pengar... pilska ridtjejer... en galen veterinär... och massor av sex! I samma sköna stil som de klassiska gladporrfilmerna."

:-)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
GE:

Har missat den än så länge... ;)

Tommie:

En annan sak har dykt upp sedan några veckor; jag blir tillfälligt av med mitt PRO-medlemsskap, iofs är det bara att uppdatera sidan så funkar det igen.

Detta började i samband med att jag förnyade mitt medlemsskap och sen dyker det upp ibland att jag inte är PRO-medlem...

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
JohanE: Det är i princip bara jag som håller på med koden.

GE: Majoriteten av reklamen är automatiskt inlagd av mediabyråer. Jag ska undersöka om vi kan bli av med viss reklam.

rob_t_j72: Både menyproblemet och PRO-medlemskapsproblemet har antagligen att göra med att webbservern eller tjänsterna startas om lite då och då när nya serviceuppdateringar kommer. Då glömmer den bort Pro-medlemskapet tills man uppdaterar sidan. Eventuellt kan man bli av med problemet genom att kryssa i "Kom ihåg mig". Om menyn uppdateras samma tidpunkt som webbtjänsten startas om, så kan det nog hända att menyn "försvinner". Det är inte helt lätt att göra något åt, såvida vi inte ska införa lastbalansering för många många tusenlappar. Man kan få tillbaka menyn genom att ladda om sidan. Problemet borde inte dyka upp mer än kanske 1-2 gånger per vecka om man är uppkopplad dygnet runt.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Tommie (AutoPower) :

Det är nog inget att lägga energi på egentligen, jag tyckte bara att det vara lite kul. Jag tror inte heller att någon tar illa upp av texten "ridskolan 1" i en reklambanner för dvd-filmer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.