|
|
|
|---|---|
|
Min gamla Audi går dåligt på tomgång. Den är femcylindrig men verkar bara gå på 3-4 cylindrar. Gasar man till så tänder den på alla cylindrar. Bilen går bra när man gasar och kör normalt. Men släpper man gasen lägger en eller två cylindrar av igen. Vad ska man börja felsökningen? Tänddelar (fördelare, rotor, tändstift)? eller är det troligare att det har med bränsle system och insputningen att göra? Tacksam för alla tips! | |
|
Kolla att den inte drar tjuvluft nånstans, hade väldigt liknande symptom på min Audi 80, då den drog den tjuvluft vid 4:ans cylinder där det sitter en vakuumslang till bromsförstärkaren. Hade varit kul att ha sett detta INNAN jag lyfte toppen bara... ;) |
|
| ja kolla vakumslangen till bromscervon, det kan även vara själva cervon som är kass,kolla det genom att lossa slangen och plugga den så den inte drar nån tjuvluft i insuget går den då bra på tomgång så har du felet där. OBS kör inte med bilen när slangen är borttagen det medför dåliga bromsar | |
| varför tar du inte tråden till nordicaudi.com där får det säkert mycket snabbare svar från andra ägare med samma bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.