|
|
|
|---|---|
|
Min oljelampa lyser till när jag startar bilen. Jag har kollat oljan första gången fyllde jag på 8 dl olja. Den fotsatte lysa. Andra gången kolla jag oljan den såg ok ut på stickan men fyllde ändå på ca 2 dl olja. Men problemet kvarstår oljelampan på instrumentpanelen lyser när jag startar bilen och slocknar efter ca 10-20 sekunder. Någon som vet vad de kan vara för fel? Bilen är en 320 e46 00a Mvh Fredrik | |
|
Hejs! Samma symptom på min bil med. Tror att det är oljenivågivaren som inte fungerar som den ska. Haft det på min bil i flera år utan att orkat byta ut den. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Tack för svar. Då kanske min lagt av nu nyligen. |
|
|
Vet inte om det jag skriver nu stämemr men tror att det har med att oljan inte har hunnit "ladda" upp sitt tryck. |
|
|
Om den lyser gult så är det oljenivån, rött så är det oljetrycket. Väldigt vanligt att sensorn för nivån ger upp och ger detta beteende. Byt den i samband med nästa oljebyte, sitter under bilen i närheten av urtappningsskruven. |
|
| lampan lyser gult. | |
|
Det måste ju vara sensorn som lagt av... M Länk |
|
| Det händer att lampan fortsätter att lysa efter ett byte av sensorn, då behövs minne på datorn nollställas. | |
| Jag hade samma problem, bytte sensorn (ganska dyr! ) då försvann fenomenet - Men nu är jag glad att slippa se oljekanan varje uppstart iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.