|
|
|
|---|---|
|
Har haft Z4a avställd hela vintern (stått ute i carport). Batteriet har laddat ur snabbt hela vintern, jag har försökt att ladda upp det säkert fem gånger då bilen till slut knappt startat. Nu förra veckan stod laddaren på en vecka men bilen gick inte att starta ändå (lite ström bara). I helgen köpte jag nytt batteri och vi har kört ca 5 mil, startat bilen 6 gånger. Nu är bilen helt stendöd efter att ha stått två timmar efter jag sist körde, inte ett livstecken... Några idéer? | |
Black fear Z4 |
Jadu, låter inte kul. Jordningsfel verkar vara ditt problem något står och stjäl ström. Har du kollat så belysning och allt verkligen är släckt då du larmar bilen, så du inte förutsätter att det slocknar. Jag tror inte du ska leta så desperat på egen hand utan lämna in bilen för felsök, efter det sover du lugnare om natten. Black Fear Z4 |
| Verkar som att den tar ganska mycket ström om den tömmer batteriet såpass fort. Med en amperemeter kan du mäta upp hur mycket, sen är nästa steg att via säkringarna mäta upp mer oprecis vad det är som ligger på. Inte omöjligt att göra själv, men ett alternativ är som sagt att lämna in och låte verkstan göra det.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.