|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
StefanL: Det låter som ett bra pris vad har du för utrustning? |
|
|
Nästan allt är standard i S5, Jag specade en 3.0tdi med samma utrustning och den blev dyrare. Här är i alla fall mitt tillval förutom standard: Brilliant svart 19" Valconaläder m alcantara Nav Bang&Olufsen Parkeringshjälp ipod ansl. Ramavtal ger oss 12% rabatt. På blocket finns endast en s5 för 652.000:- //Stefan |
|
|
Vad tycker du om B&O-anläggningen? Jag själv tycker att Audis standard stereo som finns på A4/A5/A6 håller mycket, mycket högre klass än BMWs dyraste. Jag har sagt det förr, men jag säger igen... BMW kan bygga motorer, men kan (tyvärr) inte ett skit när det gäller ljud i bilen. |
|
|
Stefan, hur gick resonemanget när du köper två bilar som nästan är identiska: M3 och S5? Jag förstår att de inte är helt identiska men jag tycker likheterna är så väldigt stora? Båda är av ungefär samma storlek, snarlika prestanda, snarlik storlek, båda har högvarvig V8? Jag hade haft större förståelse för kanske kombinationen BMW 550 och en S5 eller en A6 4,2 och en BMW M3 men inte just din kombination. Detta är inte kritik utan bara en undran. Eller varför inte en M3 cab och en S5? Du får gärna utveckla resonemanget om du vill/har tid //Lövet |
|
|
Stefan, Vad jag menade var egentligen, varför M3:a och S5:a? Känns liksom som två hyffsat likadana bilar som ska användas på samma sätt. Jag skulle kanske valt en mera praktisk bil och en av dessa. |
|
|
Jag kör Bmw, hustrun S5. Kommer ett mer utvecklat resonemang då jag själv tycker det är kul att ta del av folks synpunkter och värderingar när det gäller bilar i synnerhet. Ha en go kväll gubbar!!! //Stefan |
|
|
Jag ska ta lite bilder och prestanda mäta S5:an när vi får den. //Stefan |
|
|
Nu är S5:an beställd. Tyvärr var det väldigt lång leveranstid ända till mitten av januari. Måste tillägga att känslan var klockren i S5:an. Ljudet upplevdes som mycket mulligare än m3:an. Trodde inte att Audin skulle ge den känslan den ändå gjorde. Mitt hjärta har alltid bultat starkt för BMW och kommer så att göra. Men en bättre allroundbil än S5:an är svårt att hitta om man vill ha en mullig v8 under huven. //Stefan |
|
|
StefanL: Januari 2009? Det var väldigt lång leverans tid på en bil som redan är lanserad sen en tid tillbaka. |
|
|
Starre: stämmer, januari 2009 med december produktion. Det är bara att vänta...Det blir i alla fall en perfekt vinterbil även om det är lite tråkigt att ta ut en sån bil denna tiden på året, men nu finns det tid att leta efter snygga fälgar till nästa sommar. //Stefan |
|
|
@StefanL: hur gör S5:a en all-rounder, kan du beskriva det lite? har inte S5:an samma problem som 6-serien, dålig med plats bak? blir väl då lite som nödsitts än sittplats? |
|
|
p-car: baksätet är inte så dåligt som alla snackar om, men ska man sitta bekvämt bör man inte vara längre än 185. Själv är jag 183 och satt bra, mycket bättre än i 6:serien. Kommer dock aldrig att sitta i baksätet om det inte är en fylleresa eller något åt det hållet. Det jag menar med all-rounder är att "bilkonceptet -sportig 4-sitsig coupe" fungerar även bra på vintern, främst med tanke på 4-hjuls driften. Men jag håller med om att både e46 coupe samt e92 är rymligare bak. //Stefan |
|
|
Porsche 911, där kan man verkligen snacka om nödsäte bak... |
|
|
Vad var det för fälgar på S5orna på bilderna?? Håller f.ö. med om att A5 är en mäktig bil att se ute på vägarna, har inte haft förmånen att testa den än. Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Bilderna visar de nya RS5-fälgarna. Den fälg som jag beställde till min kärra är samma som sitter på nya RS6;an De andra bilderna visar olika eftermarknadsfälgar, vet tyvärr inte fabrikaten. Personligen tycker jag att fabriksfälgarna ser grymma ut. Ska bli intressant att se hur det kommer se ut i verkligheten och inte bara på bild. Min kärra beräknas komma under v50. //Stefan |
|
|
BlueBeemerBoy: Som inbiten BMW-nörd blev jag otroligt imponerad av S5:an. Har faktiskt varit ganska ångerfull då jag egentligen skulle köpt en M3:a Men har tagit beslutet att köra en tid i Audin och skaffa M3:an till våren. Det kan tilläggas att det var ett rent impuls köp efter en helg och många mil i Audin. Så ett litet varningens tecken är att Audi har byggt en riktigt fin bil i A5/S5 som tilltalat den mest inbitna BMW-nörd. Så vill du inte gå över till the dark side ,skippa provkörningen, -det kommer bara kosta dig en massa pengar. //Stefan |
|
|
Det är dessa fälgar sitter på min bil: Länk //Stefan |
|
|
I sommras såg jag den snyggaste A5/S5:an än så länge. Den var vit lite stylad och kolfiber huv och kolfiberdraperat tak och baklucka. Skit snygg var den. Snygga svarta fälgar också. I varberg såg jag denna vackra skapelse. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Nästa fredag rullar min bil av bandet i Ingolstadt och kommer att levereras ca 3-4 veckor senare. //Stefan |
|
|
Min kusin fick sin s5a 6 januri 2008. Han va 18 år. Bortskämd unge. Har kört den flera ggr. Vilken bil och vilken jävla kraft. Ljudet av v8 ska jag inte ens säga något om. Väghållningen är riktigt jävla bra. Finaste bilen audi byggt tycker jag. Grattis för ett bra köp du fick ett riktigt bra pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.