|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag låg bakom en S5a sista milen till Sälen nu i helgen och när vi kom till rondellen där vägen fortsätter till backarna laddade vi båda fullt i uppförsbacken. Trots fullastat och 4 personer i bilen tog jag in de ca 50 metrarna han hade i för språng. Är Audin inte snabbare? Tycker det är en riktigt snygg bil i alla fall. //Stefan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
se blogg 2007-10-10. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso! Har testat dieseln (3,0) dock bara ihop med manuell. gick fint, motorn lät skönt , bra kraft genom hela registret. //Stefan |
|
|
lite märkligt att Audi bara pressar ut 354ps på en V8 med 4.2L, lite vek i min smak, lär ju då dra lite soppa i jämförelse med turbo-drivna modellerna och Audi enl spec drar 12,4L blandad, 'you wish'! men designen är ju inte fy skam, R8 fick ju 'car of the year' och S5/A5 har ju några drag därifrån |
|
|
En kompis till mig har en A5 3.0 diesel och den är inte dum alls. Designen på A5 slår bmws 3-serie coupe i mitt tycke och dieselmotorn passar riktigt bra till bilen. Den är lite långsammare än min 540 då vi testade rullande start i lite olika intervaller men inte speciellt mycket långsammare. Dessutom är det inte fy skam att kunna stå på rejält men fortfarande inte bli rånad vid macken. Har sett A5 live i vit, grå och svart och i mitt tycke är det helt klart snyggast i svart. |
|
|
A_Persson: och i vit:) Måste säga att A5an är den mest lyckade Audi på åratal... Så snygg att jag började fundera på skaffa en, men det finns ett STORT minus. Baksäte, eller avsaknaden av en. Med mina 170cm fanns det knappt plats att få i en handflata mellan förarstolen och backsoffan. Inte bra alls. Men snygg, det ä den. |
|
|
b97_knl: Ja det håller jag absolut med om! Jag är 191 cm och i det baksätet kan man inte sitta länge utan att få gamnacke. Min kompis är dock en riktig entusiast så han kör med barnstol i framsätet. Om alla kunde förhandla med sin fruga som han kan hade sveriges bilpark varit roligare! |
|
|
Men inte köper man en A5/S5 för att sitta bak? |
|
|
Nu har jag testat 3.0 tdi quattro, gick mycket bra. Känns bra mycket nyare än 3-serien. Bifogar några bilder på min nästa pärla. Länk Länk Länk //Stefan |
|
|
S5:an är sanningen ingen dålig maskin synd bara att man inte kan utrusta den med R-tronic eller DSG-låda |
|
|
StefanL: Den i svart har mycket stor potential att bli Sveriges snyggaste gatbil! |
|
|
Det var sannerligen inte lätt att få tag i en S5:a, men nu är det fixat.. Får bilen 11/6, kommer låna kärran ett par dagar. 335d ersätts nu av en audi s5. //Stefan |
|
|
StefanL: Jag kanske är ute och cycklar men skrev inte du att en M3 sedan var beställd för lev inom kort? Jag vet en bil utesluter inte den andra men få har den vagnparken som du snart får. |
|
|
Ett bra val StefanL, själv gick jag och köpte mig en "S" i helgen som var - det är ett magnifikt ös i den. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
starre: Det stämmer. M3.an kommer jag att köpa, en sedan m nya lådan. Den nya vagnparken kommer bestå av en 120d 5d m-sport, M3 sedan samt Audi s5. 335:an kommer en kille och hämtar nu på fredag. Här kommer ännu fler anledningar att man bara måste ha en S5:a Länk Länk Länk Länk Snyggare kärra får man leta efter. Grattis Andreas. V10 och allt.Grymt! //Stefan |
|
|
StefanL: Härlig vagnpark du har! |
|
|
Och den stora frågan jag ställer mig själv är, varför går man inte och köper en Porsche för dom pengarna istället? Snyggare, roligare och mer ekonomiskt... Så var det med min bmw-patriotism. :) |
|
|
Anders: Den frågan har jag ställt mig flera ggr. Har tyvärr ingen bra kontakt med någon på Porsche. Vill man få bättre snurr i S5:an finns detta kit: MTM-Audi S5 (Audi S5) Power: 500 hp (354 hp) Torque: 520 Nm (440 Nm) Tyres: Michelin PS2 (Michelin PS2) Weight: 1786 kg (1722 kg) Vmax.: 300 km/h (250 km/h) 0-100 km/h: 4,3 s (5,2 s) 0-200 km/h: 13,9 (19,1 s) 80-120 km/h in 4th: 3,9 s (4,7 s) 18 m slalom: 67,9 km/h (67,5 km/h) Hockenheimring: 1.13,8 min (1.17,2 min) 100-0 km/h (warm): 34,4 m (35,8 m) Price as tested: 97 940 € (67 915 €) //Stefan |
|
|
Länk glömde bifoga bild. //Stefan |
|
|
Håller med Anders. Pratar vi snabba kvalitetsvagnar i klassen 500+ KSEK så halkar man snart in på Porsche. De S5:or Stefan länkar till är riktigt läckra, men ställer man dem jämter en rätt specad 997 så bleknar dom i mina ögon. Varför inte denna istället? Länk Ser att du är från Linköping, jag har hört att Porsche är på gång att etablera sig här inom en nära framtid. Hoppas det stämmer. Då kan du nog skaffa en bra kontakt... |
|
|
BjörnB: Det har figurerat rykten om att Porsche varit på gång vid flera tillfällen, dock bara rykten tyvärr. 997 är riktigt fin, det tycker jag. Mitt problem är bara att försöka övertyga hustrun om en bil med 2 säten. Nu har jag ialla fall fått bort 2 dörrar igen, bara det kostade på kan jag lova. Det kan säkert bli en 997 i stället för M3:an. pga av BMWs dåliga andrahandsvärde tyvärr. Min offert på S5:an landade på 542" netto. inkl.moms. Då är den riktigt bra utrustad dessutom. Vi får se om den faller oss i smaken. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.