|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nu under två veckors tid försökt beställa däck från min leverantör - men han får inte tag i bak och fram däck av samma tillverkare pga att det är slut. Är man dum om man kör med olika däckmärken fram o bak? 235-35 fram och 265-30 i 19" är det som det gäller...... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson | |
|
Hej! Tror inte det spelar någon roll så länge de sitter likadana däck på samma axel är de väl lugnt! Har själv kört med olika däck fram och bak de funkade då bra. |
|
|
Dumt behöver det ju inte vara men om jag skulle köpa nya däck runt om så hade jag velat ha av samma sort speciellt med tanke på att man får lägga en liten slant för fyra nya 19". Finns det ingen annan leverantör som kan lösa problemet? ___ //Ulf |
|
|
Byter inte gärna då den jag har är billigare än DäckOnline plus kanonbra serivce... :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Däck från olika tillverkare kan ha lite olika egenskaper. Det kan göra så att din bil beter sig konstigt men behöver inte göra det. Jag skulle INTE chansa på att det blir bra med olika däck fram och bak. | |
| Det blev samma. Jag fick beställa framdäcken från DäckOnline så blir de samma bak o fram. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.