|
|
|
|---|---|
|
Länk Den här modellen väcker ljuva barndomsminnen... Någon som minns vad färgen heter? Hade man bara haft oberänsad garageplats så hade jag inte tvekat! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Jag instämmer, men tyvärr, med 2st Lloydar, 1st SAAB 99 -71 samt resterna en 525iAX -92 ståendes i garage, ladugård samt på gårdsplan utanför Bollnäs skulle hustrun inte bli så glad åt ytterligare en bil! Hur fin den än är. /Gunnar |
|
| Vad är en Loyd? | |
|
Länk Länk |
|
|
Mina är tillverkade i Tyskland för 50 år sedan, min första bil var en Lloyd med pappkaross och tvåtaktsmotor, gick under smeknamnet "flygande sågklingan". (Hur gammal är jag egentligen?? /Gunnar |
|
|
Nu är vi helt off topic - Steve med Lloyden (Sven Mellander): Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lloyd är en av mycket få biltillverkare (nåja, det var ju Borgward som ägde Lloyd) som mellan två årsmodeller kunde skryta med att ha ökat motoreffekten med nästan 50%! Det var, tror jag, mellan 1954-55 då man ökade motoreffekten från 13 till 19 hk. Per L |
|
|
Åter till ämnet! Nu har jag hittat vad färgen heter, det är 009 Sienabraun-metallic. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| motorn är inte orginal i den va?? 525 ska väl ha 2.5liters??? | |
| Jerry: stämmer. | |
Jesper von Wowern |
Mmmm...för många år sedan fick jag en Siennabrun 518 av min farfar. Den hade 2-litersmotor i original, men den hade rasat så farfar hade lagt i en 1,6-liters. Oj vad slö den var - men fin! Freude am fahren, Jesper |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.