|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla Z3 fantaster! Har precis köpt ny grill till min z3:a. Försökte få av den gamla men den sitter rent ut sagt åt H*****E till... Är det jag som grö något fel eller är det allmänt känt att grillerna sitter så hårt att man ine kan få av dem? Någon som har ett tips hur man lättast kommer åt (utan att sabotera hela grillen, har varit nära att göra det några gånger nu...=) Tack för svar. RearWheelDrive4Ever | |
|
Hej Michell Tag på dig en handske och knacka från insidan håll emot på utsidan så lossnar den.Hade samma problem med min. Lycka till Massa |
|
|
Michell Jag bytte njurar nu i vintras 0ch arbetsställningen var lite jobbig, med öppen huv och ryggen mot kylaren och sladdlampa kunde jag se vilka nabbar som låser i ramen runt njuren, tryck in en i taget och försök få ut njuren lite just där och fortsätt så runt om i etapper, det går knappt att trycka ut njuren på en gång för att den har sådan sugpassning så du får lätta lite i taget, hoppas dessa rader kan hjälpa dig mvh Uffe/bildock |
|
|
På alla bilar jag har haft (har plockat bort dom när jag rengjort bilen ordentligt när jag köpt den) så har det bara varit att sätta ett välriktat slag inifrån med delen på handflatan nära handleden... det går inte att trycka ut den. Kan kännas hårt att "slå" ut den men det är det som är tänkt/går bäst. Så gör dom på BMW oxo! /Magnus Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Hej Michell Hoppas att du har fått loss grillen. Jag kanske var något snällare än Z3 Magnus.Men det är så man går tillväga. Mvh Massa |
|
|
Hehe... jag våldar alltså inte ut dom... men det är det lättaste sättet att slå till på dom inifrån och det är som sagt så som dom gör själva inne på bmw. Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
ok, jag får väl helt enkelt pröva båda era metoder... Tack för svaren iaf!!! Ha det fett och kör inte snett! RearWheelDrive4Ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.