|
|
|
|---|---|
|
E39 M5 - LMM vilket artikelnummer och vart köper man? Original kostar ju 3000:- styck. Vill helst få tag i billigare! Har för mig att man kan få tag i någon ersättning med annat artikelnummer för 1000:- st. Artikelnummer och inköpsställe? "It's furious to be fast!" | |
|
VAG reservdelsnummer 06A906461A, kostar ca 1800:- st att köpa ut och du får tillbaka 6-700:- när du lämnar tillbaka dom gamla efter bytet. Du måste flytta över själva sensorn från VAG rören till dina LMM rör så det är lite knepigt att ta med dom gamla och byta direkt över disk ;) Kolla noga att du får 06A906461A och inte 06A906461AX (X på slutet) då jag råkade ut för dessa X varianter, se min länk om detta: Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Måste man in till bmw för att nollställa felkoder eller liknande? Eller kan man bara byta och sedan funkar allt som det skall? "It's furious to be fast!" |
|
|
hittade även enna länk... Länk "It's furious to be fast!" |
|
| Kolla så att det är Bosch först! | |
| Det är bara att byta, sen kan det ta en stund innan DME har läst in de nya adaptionerna. | |
|
bmwlelle : det där var ju ruggigt billigt! Skönt att dollarn e låg ibland... "It's furious to be fast!" |
|
|
hur lång tid är en stund? 5 minuter 1h? "It's furious to be fast!" |
|
|
Men som sagt kolla att det är Bosch! I USA ligger dom på runt 90$ styck för Bosch, det framgick inte om det var Bosch i den länken jag postade. Finns säker andra länkar i den tråden annars. |
|
|
Verkar som att en del funkar på en gång och andra har haft lite "bludder" i upp till 2 veckor. Antalet timmar vet jag tyvärr inte. Mina bytta original BMW-lmm funkade klockrent efter 1 timme max om jag minns rätt. |
|
|
Kollde med VAG idag. de tog ca 1400:- om man har inbyte. annars 2800:-. Men de byter bara in lmm med vags märkning så mina bosch lmm tar de inte emot? Lite konstigt tycker jag. Vart lämnade du in dia utbytes lmm? "It's furious to be fast!" |
|
|
tips: man berätttar inte att man byter in BMW delar utan skiftar bara givaren och sätter i dina gamla LMM insatser i VAG husen som du sedan lämnar tillbaka. Reservdels killen kollar bara att det finns en LMM i lådan när du lämnar tillbaka, inte vilket Boschnummer det står på givaren(man måste skruva isär den för att se numret). ;) |
|
|
En till sida med billiga LMM Länk /Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
vag sa även att 06A906461AX är utbytes och 06A906461A är utan utbyte. INTE för diesel som det påstås! Fick ett pris av en tyck firma om 82euro artikelnummer :0280218002 bosch! 22euro frakt! ganska billigt de med... "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.