|
|
|
|---|---|
|
Är ute på en trevlig pendlarbil för runt 20-30k, max 40. Behöver komfort, farthållare och ACC som minimum, önskar hyfsad bensinåtgång, utrymme och "lyx"-prylar som skinn och sådant. Vad köper man då om man vill åka BMW för att uppfylla kraven ovan? Vad ska man tänka på? Är 25 år och inte superhändig så finns det problemmodeller att undvika samt försäkringsskräcker nämn gärna det med. MVH Jonatan (Har förutom BMW kollat efter Saab 95 sedan/kombi, Volvo x40 och Opel omega kombi) | |
|
Hej, det verkar som du ska ha en bil med lite bränsleekonomi. Det jag kan tänka mig för de pengar du nämner med krav på lite extra utrustning, är en sen BMW 320i E36 med editionpaketet(1997-99). Räkna med ca. 20000mil på mätaren. De ligger i prisklass 35 - 70000kr beroende på om det är en vanlig sedan eller en lågmilad touring. För en mindre slant kan du hitta en större 5-serie E34. Varför inte en 518-525i årsmodell 1995-96? I en 518 är det ovanligt med skinnklädsel. Att hitta en bil som gått under 20' mil är inte det lättaste här heller. Både E36 och E34 av senare modell har fina slitstarka motorer. Om de servats ordentligt. Lycka till. Gr8ride |
|
|
Är ute efter en andrabil, Bmw dock ett krav, för liknande pengar. Letar efter en E36 kombi (3-serien årsodell 96-99) vilken har kamkedja, bra komfort, hygglig säkerhet, och framfört allt en Bmw av "den gamla skolan". För mig skilljer inte försäkringen speciellt mycket, snarare obefintligt, så jag letar efter 323-328 för att kunna dra tunga släp. Men om dessa blir för dyra så kanske de fyrcylindriga 316 och 318 passar, eller den lilla sexan 320, bara för motorns kvaliteter. Finns även E39 touring, men i denna prisklassen så finns inte så stort utbud. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Välkommen till forumet! Jag tror en 5-serie E34 är vettig för dig. Läs gärna på om modellerna i "Modellguiden" och även "Begagnatguiden", som du hittar till vänster i menyn. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Givetvis en 523 e39 96, en sådan som gått runt 25 000 är det mycket bil kvar i och komfortmässigt smiskar den alla ovan bilar. Dessutom kan det var trevligt att ha en hyffsad säker bil när du ska pendla. | |
|
Låter mycket riktigt som att du ska försöka handla en E39 523/528 för dessa pengar... Visserligen Inte lätt att få en fräsch(med allt vad det innebär) för "max 40'". Går inte det att hitta en fin för ditt maxbelopp..så spara lite till så att du får råd ;) Mvh Janne. |
|
| kan starkt rekomendera 523 e39.. pendlar själv en hel del och bilen är alldelles underbar.. motorn räcker till väldigt bra och komforten är perfekt..inga problem att ligga i 150-160 o bara tuffa på.. ljudnivån i bilen är dessutom väldigt låg trots hög fart... | |
|
gosh, lätt bästa bilforumet ja satt mina kladdiga tassar i. tack för alla tips, nu börjar jakten och researchen efter rekomenderade modeller. anar att ja snart återkommer med några hundra frågor till... tack igen. (janne: önskar ja kunde vänta lite till men vill undvika swebuss så gott det går ;) ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.