AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
545

Gula koni. Ställbara?

Hej. Jag såg att det sitter gula koni på min 323. Är alla gula koni ställbara? Om inte, hur ser man om de är ställbara? Vore kul att veta om man kan styva upp bilen lite till..

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Antagligen sitter det "små rattar" högst upp på dämparen om den är ställbar..
Vrider du medsols så styvar du upp dämparen o motsols för lite mjukare sättning.

Mvh Janne.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag hade ställbara gula Koni på min förra bil. På dessa dämpare var det en liten tapp i toppen av stötdämparen inne i motorrummet (rakt ovanför i centrum av stötdämparen), som skall gå att vrida med eller motsol. När jag monterade dem fick jag med två löstagbara plastrattar som passade på "tappen". Dessa rattar hade en markering som sa åt vilket håll man skulle vrida (med- eller motsols) för att få dämparen hårdare resp mjukare.

Mvh
Fram sitter det några röda plasttappar i toppen av stötdamparna som det står koni på. Vet ej om denna går att skruva på dock. Bak så sitter det som en rund "mutter" runt stötdämparen. Är det denna man ska snurra på för bakre stötdämparna? "muttern" sitter nere i hjulhuset runt dämparen. Förstår ni vad jag menar?

Ingen som kan beskriva lite utförligare?

Kolla på www.koni.com....Där bör du hitta hjälp!!

P_
34
P_J325
325 -89
hello! jag har st.bara koni på min o dom röda hattarna fram lyfter du bara av, sen sitter det en liten tapp under dem som du vrider på!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.