|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
CompactK..du har några frågor ang. mitt påstående att byte till RFT-däck ger en annan körupplevelse. Om du upplever att dina RFT-däck inte spårar så är ju det bra för dig, jag som gjort ett byte till andra däck har ju upplevt en stor skillnad i spårkänslighet på min bil. Vet inte varför du betvivlar detta. Du undrar om det kan ha med däckdimension att göra, jag här 16" 195:or och du kör på 17" 225:or. Dina bredare däck borde ju inte vara mindre spårkänsliga, det som skulle kunna göra skillnad tror jag iså fall är hur vägen är, kanske kör du på bättre vägar, bättre beläggning? Jag tror inte heller på att körstilen spelar in som du frågar. Komforten är inte den bästa skriver du och jämför sedan med 3 eller 5-serien, jag vet inte varför du blandar in andra modeller. Min 1-serie fick en mycket bättre komfort, både tystare och mjukare med icke RFT. Ca. 16 kg lägre ofjädrad vikt gör också mycket till komforten. M.V.H. ELPE |
|
| Det satt tydligen Continental SportContact SSR däck på mors bil. | |
|
På min 116-06 som jag köpte ny 2006 satt det Pirelli Euforia RFT 195/55-16, som sagt dåliga. På min 318d-06 satt de 205/55-16 Continental Premium contact SSR RFT vilka jag upplevde som ungefär lika dåliga som Pirelli. Sedan köpte 17" M-dubbeleker 194 hjul med Bridgestone Potenza RFT, och dessa är närmast farligt dåliga, spårar och drar åt alla håll, och bullrar högt. På min 520d facelift jag nyligen köpte sitter de 225/50-17 Good Year Eagle NCT RFT vilka är en dröm i jämförelse, de går tyst och mjukt och spårar inte de minsta, faktiskt har jag inte ens tänkt på att det är RFT-vilket får anses vara ett högt betyg. Jag vet inte om utvecklingen får frammåt, eller om det helt enkelt skiljer väldigt mycket mellan olika fabrikat. Själv tror jag mest på det sistnämnda. Dessutom verkar det inte finnas ngn konsekvens i däckvalet när man jämför samma modeller och årsmodeller, om detta beror på att BMW har fått massa klagomål och då bytt, eller om de handlar om vilket fabrikat som lämnar "lägsta dagspris" vet jag inte. BMW CS #5139 |
|
|
BMW köper stora partier av ett märke i taget exempelvis så verkar samtliga E90 av 2005 årsmodell ha Pirelli Euforia. Tror inte jag har sett en 05:a med annat märke från fabrik. 06-07 där har många Bridgestone. Har haft Pirelli Euforia på båda mina E90 och finns det nån som är nöjd med dom däcken? Köper vanliga däck om jag hinner innan det blir bilbyte igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.