|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har en Alpine SWR-1042D bas liggandes, men har ingen baslåda till den ännu. Frågan är om jag ska bygga en egen låda (har ingen erfarenhet, har aldrig byggt förr) eller om jag ska köpa en tom låda från BRL för 400:- ?? Kommer det låta bra tror ni? /Jonas | |
|
Mina erfarenheter är: -Bygga själv blir bäst om man är tillräckligt kunnig. -Köpa en färdig låda är bäst om man inte är tillräckligt kunnig ;) Det vill säga: Jag skulle inte rekommendera dig att bygga själv när en färdig låda inte kostar mer än 400 kr ! Som sagt, detta är mina erfarenheter! |
|
|
en hemmabyggd låda blir inte billigare än 400, om du inte råkar ha allt liggandes hemma eller kan snatta det på jobbet förstås.. kanske om man nöjer sig med en ful låda i spånskiva utan klädsel.. köp du den färdiga på brl! my shit always works sometimes! bi-em-dabbeljoo |
|
|
okok, men kommer det spela bra i den (BRL's) låda? Alpine rekommenderade 14,5-22,5 liters låda, och tjocklek på spånskivan 19mm. BRL's låda va på 22 liter och hade 18mm tjock skiva... /Jonas |
|
|
18 eller 19 mm är inte något du lär märka på långa vägar.... 22 liter är ju inom rek. så det lär funka fint. Glöm inte lite dämpull om det inte ingår? Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
skulle basen kännas slö i den lådan så kan du minska volymen med tex. ett frigolitblock som du limmar på ena väggen i lådan, prova dig fram! |
|
| ok, smart tips! ska köpa en brl-låda för 400:- så får vi se =) knappast några stora summor, lika bra att chansa! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.