AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
830

endast sänka fram E34 (525i)

markus00
Jag vill sänka min 525i 35 eller 40 mm fram men inget bak. Finns det att köpa bara framsänkfjädrar?
isåfall var?
Tja!

Vet att man kan köpa sänksatser som sänker fram och inget bak... Annars kanske du kan hitta beggade.

Mvh Tobbe
markus00
kan man inte bara köpa sänkfjädrar fram och ha kvar orginal bak dom är nämligen ganska nybytta.
th
141
thorphedo
525 - 91b
Bättre o byta alla, mycket bättre väghållning än orig.,stabilare i hög fart...
Jo
21
JockeP
525TDS Touring -93
Tips till markus00: Kolla in på Bildelsimporten.se de har Weitec sänkningssatser, klicka på art.nr så får du lite fakta om de olika fjädersatserna. De som sänker 35/00 innehåller bara framfjädrar.

//JockeP
markus00
Tack så mycket JockeP!!
det lutar åt att det blir en 35/00 sats från Weitec.

Men kommer väghållningen verkligen bli så dålig som thorphedo påstår??
jag tror bara det blir fult att sänka bakändan eftersom den redan är hyffsat låg.
th
141
thorphedo
525 - 91b
Jag säger inte att den blir dålig, bara att den blir bättre om du byter alla fjädrar.(hel sats, fjädrar som är utprovade o tillverkade för att fungera tillsammans)
markus00
en 35/00 kanske blir för lite.
Finns det ingen 50/20 eller något liknande?
isåfall var?
Jo
21
JockeP
525TDS Touring -93
Markus00 kolla europadelar.se, har för mig att de skall ha Vogtland sportfjädrar som sänker 40/20. Har dock ingen erfarenhet av detta märke. Kolla även bilmodecenter.se (H&R), carfashion.nu och sanksats.com.

//JockeP
markus00
Jag är fortfrarande väldigt tveksam om hur mycket eller lite jag ska sänka bilen.
en 50/35 kanske skulle vara något?? (från carfasion)

Det enda jag är säker på är att jag måste sänka mer fram än bak för att få ett fräckt utseende.
Men man vill ju kunna ta sig fram på det flesta ställen och klara dom flesta vägbulor.
markus00
här är en bild på min bil:
Länk

kanske lite svårt att säga men hur mycket tycker ni jag ska sänka den?
th
141
thorphedo
525 - 91b
fin bil. 40 fram. 20 bak ungefär...
markus00
Tack så mycket thorphedo!!
pe
9
pecci
525i -94
är det viktigt att byta stötdämpare också? jag har original som säkert ej är bytta..20300 mil. eller kan man köpa endast en sänksats tex 35/10 ? bilen känns ostadig i nuläget, ska byta massa bussningar m.m.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.