AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
906

sido rutan lös i e30 cab

3M
718
3MW
E36 Ti
när jag åker ner cabbat så slår höger(bak) sidoruta imot höger(fram) sidoruta varje gång det gubbar eller när jag åker i över 80km/h. sen när man tar på den då känner man att den är lös kan man spänna fast den eler vad ska man göra?? bilen i fråga är en e30 cab 320 från 88

alla som vet nåt snälla skriv!!!
går att spänna in dom motvarandra.....

Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Jag har samma problem och upplysningarna i ämnet jag funnit är på en tyska som jag inte behärskar, någon som vänligen kan förklara eller länka tillen Svensk/engelsksrpåkig site kanske ??

/Mvh Per
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Saxat ur: Länk

Infästningen till de främre sidorutorna är en svaghet. Med suffletten nere och sidorutorna uppe kan de främre sidorutorna skallra mot de bakre sidorutorna när man kör på ojämn väg. Samma sak gäller om man stänger en dörr med sidorutorna uppe och suffletten nere. Detta beror sannolikt på att man stängt dörren många gånger med sidorutan uppe och suffletten nere. När dörren slår igen uppkommer via hävstångeffekten en stor slagkraft på sidorutans övre bakre plåtfästen som med tiden bockas så att rutan sitter slappare i sina övre fästen. Man kan minska skallrandet genom att byta gummikuddar och bocka tillbaka plåtfästena och få rutan att sitta tajtare, men det dröjer inte länge förrän skallret kommer tillbaka om man fortsätter stänga dörren med rutan uppe och suffletten nere.

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.