|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad en helt ny cab till en 325 -90 kostar? Gärna pris både med och utan montering! Finns det "piratmodeller" med god passform?? Svårt att byta själv?? Blev sugen på en E30 så här i vårtider, men objektet har en skabbig cab.. MVH | |
|
Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Piratsuffletter finns från ca 200 dollars och uppåt. Själv köpte jag min från tyskland för ungefär 4000 - men den är inte helt hundra i passformen, och krävde lite silikon för att bli helt tät i sömmar och så vidare. Men i alla fall - nu när dollarn är låg så är amerikanska ebay en bra idé att kolla. Byta sufflett är egentligen inte så svårt - men det tar tid eftersom allt ska limmas med kontaktlim - som måste mellantorka innan man pressar ihop detaljerna, så varje liten limfog tar bortemot 20 minuter. Räkna med en helgs arbete för alltihop! |
|
|
Enor: Vilken tysk leverantör köpte du från? Funderar på denna lösning själv till 325:an. Mvh Mats H |
|
| Här finns också suffletter Länk | |
|
Minns faktiskt inte vad leverantören hette, men skulle å andra sidan rekommendera dej att inte använda samma med tanke på passformen. Gå till www.ebay.com och sök på "bmw convertible top" så kommer du att hitta många fina alternativ. |
|
|
Enor: Tanken var väl snarare att undvika samma fallgrop! ;) På amerikanska Ebay verkar man inte sälja trasor med Sonnenlandtyg. Mvh Mats H |
|
| Jo, men den amerikanska klon-varianten av Sonnenland brukar kallas "Sonnendeck"! | |
|
Eller såhär: Länk Länk Länk |
|
|
Tack! Finns det någon anledning att tro att amerikanska skulle vara bättre? Knappa 400 dollar + frakt + tull + momms lär väl inte bli mycket billigare? Är det någon som har erfarenhet av att köpa trasan från "over there"? Mvh Mats H |
|
| Jag har inte köpt någon sufflett i Tyskland men det som bjuds ut på EBay verkar intressant. En firma som heter "razortops" säljer en sufflett i sonnenlandtyg för 395 € + frakt till Sverige 24 €. Det blir under 4 000 kr. | |
|
Jag köpte min cab i Danmark på en firma för en vecka sedan för 4400:- jag valde en grön och det brukar man få betala extra för.Håller på med monteringen av den så att jag vet ej om det är en bra passform ännu lagungrön E30 91 Länk Micke |
|
|
Här finns mycket matnyttigt i ämnet: Länk /Magnus Min nya: Länk |
|
| 4 400 dkr blir 5 500 sek. Men det är ändå ett bra pris - om kvaliteten är ok. Tyskland är dock fortfarande billigare. Återkom gärna med rapport om passformen på suffletten från Danmark. | |
|
Oj! glömde skriva 4 400(sek) + frakt 250sek mvh Micke |
|
|
funderar på att beställa tyget från danmark.är det nån som vet hur det är med kvalitet och passform? är det nån som bytt sufletten med sjäva cabställningen lös jag funderar på att skruva loss min och byta under vintern för jag kör med hartopen på just nu. eller kan man skruva loss cabställningen å skicka den till en bilsadelmakare? Jade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.