|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa ett Simons sportsystem med DTM-design till min 325:a. Någon som vet passformen och kvaliten är på dessa system..?! | |
|
Jag har monterat 2 stycken och det är inga problem...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hello Acid. Håller med förra inlägget... Jag monterade mitt Simons Sportssytem för ca tre veckor sedan på min 325:a och passformen är 100% rätt. Skall inte vara några problem att montera systemet. Köpte oxå DTM looken och det har jag inte ångrat snygg som fa.. och grymt ljud tillsammans med konat Open Air luftfilter. Lycka till... Mvh Jimmy |
|
|
Tack för tipsen!! Mvh Jens |
|
325Ci |
vad kostar ett sånt system o ger den typ samma ljud som kon-filterna? |
325Ci |
bytar man från katten o bakåt eller? |
|
Man byter ifrån katt och bakåt. Ett öppetfilter ger mycket mer ljud för pengarna än ett sportsystem, iallafall 2x2,5tums. Men ett avgas ger ju ett annat ljud än filtret, dåååvt ljud på låga varv, filter ger vrååål på höga varv... Här hemma kostar ett med DTM-utblås 2100kr ...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
2100kr? Här i Göteborg så ligger de på 3100:- (mekonomen) för ett med dtm stuket. Var då här hemma då? |
|
calles80 |
Ja köpte mitt för 3155kr! Monterade idag själv! Tufft och tungt att montera själv men passformen är 100% och när ja startade bilen fick alla i min närvaro ståfrääs och själv gick ja bak hörnet och drog en snabbis. De är värt pengarna. Kör även JR Open Air luftkit så nu blir de rally i sommar... *svarta BMW 328:an med splitfälgarna* |
|
Jag monterade Simons DTM på min 328it för några veckor sedan, min bil har en tendens till avgas smällar vid motorbroms samt vid växlingar har era bilar det med?? Har även KN filter på min kärra, tycker det verkar som den går lite fett, kanske nån lambdasond som spökar?!??! Synpunkter motages tacksamt! Mvh Tobbe |
|
|
Här hemma är Växjö,Tegnaby Bildemontering, dom tar hem Simons med DTM för 2100kr, min polare köpte där. Jag köpte mitt på MBD med runda utblås innan jag visste om detta för 2600kr.......... Mekonomen i Växjö tar också 3155kr tror jag. Ni kan ju alltid ringa dit och kolla om han vill skicka!? PS: Kolla priserna på www.nfs.nu på simons !!!!!! Mvh Patrik 325i -92 |
|
X. |
En dum fråga... Vad är det för skillnad på vanliga och DTM? Är DTM de som är vinklade uppåt? |
|
Japp, och de är dyrare Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Calles80--> Var det verkligen Simons som du monterade? Har hört att de inte låter såå tufft, eller? Mvh Matteus |
|
325Ci |
2100:- e inte alls farligt pris juh.. i växsjö sa du..har en polare som pluggar där så.. d e bara att säga till dom att hämta hem ett system eller? =) mvh Daniel |
|
Ja, det är bara att be dom ta hem...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
har du nått telefon nummer till dom eller nått?? m.v.h Daniel |
|
Nej, men kolla gulasidorna eller telia-nummerupplys........ Tegnaby Bildemontering , Växjö. Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
oki..tack |
325Ci |
Ringde dom nu precis. Till min 325 coupe -93 E36 tar dom 2150:- för ett simons sportsystem med DTM-look.. inte farligt pris alls juh... men ja glömde fråga dom en sak...e de 2.5" eller 3" system?? |
325Ci |
?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.