|
|
|
|---|---|
|
Hej Har hittat en sida där de beskriver hur de man körsträckan men för samma mängdbränsle med hjälp av vatten. kan detta stämma? www.water4gas.com | |
kilroy |
Jajamän...har precis konverterat min M5 och det funkar kanon. Lätt att installera, bara Plug and Play. "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| Hur många extra hästar fick du kilroy? 100? ;-) | |
| Beställde du boken från den sidan eller? | |
kilroy |
micke* Drygt 130 extra hästar + att den bara drar 0.7 istället för 1.4. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Kilroy* Kan man montera den till vilken bil som helst? |
|
|
Konstigt att vi inte hört talas om detta i massmedia!? Jag menar, bilindustrin och världens uppfinnare lägger ju ner miljarders, miljarders, miljarders pengar på att minska bränsleförbrukningen i bilar. Och här fixar man det genom att "knäppa" med fingrarna! Taskigt för bilindustrin och uppfinnarna! Eller taskigt för dom som går på något sådant här! Jag gjorde en rimlighetsbedömning och gissa vad jag kom fram till..... Per L |
|
|
kilroy: Grattis! Du har inte funderat på att montera två på M5an? Borde väl kunna ge 130hk per cylinderbank då? Plus att du borde kunna få ner förbrukningen i 0.35 istf 1.4. ;-) |
|
| Tveksamt. Det här köper jag inte.. :) | |
kilroy |
micke* Har faktiskt inte funderat i dom banorna...men tack för tipset! ;-) ;-) ;-) ;-) Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Kul och funkar säkert jättebra - Öhhhhhhhhh.... |
|
| så med andra ord detta är en bluff | |
|
Jo, det är allt en bluff.. I stil med eldrivna kompressorer (en liten 12v fläkt som man stoppar ner insugsburken) och magiska virelskapare som ökar effekten med 25%. Om det låter för bra för att vara sant... Sen ger ju hemsidans proffsighet och det faktum att man kallar gasen HHO i stället för 2xH2 + O2 en ledtråd. "FREE ENERGY" är ytterligare en ledtråd.. Hoppas du inte tar allt för illa upp för att dom driver lite med dig, bara lära av sina misstag och gå vidare. |
|
| Hm....Lite lagom mycket vatteninsprutning i cylindern ger ju effekröknig...sen om det är det som erbjuds här är en annan fråga...Man ingalunda att bilen går på vatten endast! | |
|
Ett test av produkten Länk |
|
|
Visst kan man använda vatten för en mindre effektökning, Vatten kan sänka förbränningstemperaturen och tillåta högre kompression och minska knackningar men man hämtar ingen energi ur vattnet. Att man kan skapa vätgas och syrgas ut vatten är oxå sant, processen kallas spjälkning men slutar ALLTID med att man använder mer energi för att dela vattnet i vätgas syrgas än man får ut av att förbränna vätgasen och syrgasen. |
|
|
Sen kan man fundera på hur stora mängder gas som förbränns och hur snabbt elektrolysen spjälkar vattnet till H och O... ///BMW - Was sonst! |
|
kilroy |
Den enda som blir glad när någon slänger ut $ 97 på en sån här skräpprodukt är innehavaren av bankkontot som pengarna går till. Sätt istället in 50 riksdaler på Rädda Barnens konto, då gör pengarna åtminstone lite nytta. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.