|
|
|
|---|---|
|
På min bil så funkar inte bla: 1.c-lås får öppna/låsa från passagerar dör och låsa 2ggr (låser upp av sig själv) 2.Kupebelysningen funkar ej. Dock då det slås på manuellt. 3.Digitalklockan nollar sig 4Trasig belysning i värmereglage . 5."Olje staplarna" lyser inte samt trippmäteren. Har använt sökfunktionen och kollat det som tipsas. Har bla bytt ALLA säkringar inklusive huvudsäkring, nytt batteri, "nollställt" bilen genom att koppla ur batteriet. Kollat med strömtestare mm. Enl förra ägaren var larmet urkopplat då det strulade, kan detta ge upphov till dessa fel? Någon som vet? mvh Mange. | |
|
1. Har du även bytt säkringarna under baksätet? 3. Urkopplat larm kan påverka strömförsörjningen till färddator/klocka. larmet är antagligen urkopplat pga av 1? 4. Byt lampor. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
en trasig kabelstam i bakluckan kan ju ge en massa konstiga el-fel. tex på c-låset |
|
|
1. Ja även säkringarna under baksätet är bytta. 3. Så larmet kan påverka strömförsörjning till klockan?! hmm. Bytte stereo i helgen och såg att någon tidigare ägare skarvat på en +kabel från ISO kablaget till just klockan/ färddatorn. Ska kolla kabelstammen när jag ändå går igenom bilen. Och prata med tidigare ägaren ang larmet, de hade lite strul innan. Tack för tipsen! mvh Mange |
|
|
Kan du låsa bilen från bagagen? Fungerar låsen om du drar i pinnarna på förar- eller passagerarsidan? Jag misstänker en trasig eller kärv motor till centrallåset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har faktist inte provat att låsa bilen med nyckeln från bagageluckan, skall prova när jag kommer hem sen. Dock låser sig bagageluckan som vanligt. Pinnarna sitter "fast" om jag minns rätt, det händer inget med låsen om jag försöker dra i dessa. Jo, men om en motor till c-låset kärvar borde det väl inte låsa alls? Det skumma är att om jag låser från förarplatsen låses enbart förardörren upp å bilen går inte att starta! Men du kan ha rätt, jag får felsöka vidare. Mange |
|
| Jag hade bekymret med att man var tvungen att låsa två ggr. dessutom låste inte bakluckan, kollade upp kabelstammen, den var inget vidare, isoleringen var sprucken på nästan samtliga kablar. Eftersom kupébelysningen fungerar i det automatiska läget så bör ju brytarna i dörren vara hela. Att kupébelysningen inte fungerar på manuella läget beror antingen på avbrott i strömbrytaren eller avbrott i den ena jordanslutningen. | |
|
2. Jag har samma problem, får nån gång per år peta lös glaset och sätta en liten tejpbit innanför knappen så den når fram till "metallblecket" den ska trycka mot! Kolla genom att öppna dörren och sedan trycka lite på lysknappen i rätt läge, lyser det då? |
|
|
Din bil ska inte gå att starta om bilen är låst, det finns en förenklad startspärr som förhindrar detta. Jag börjar bli rätt övertygad om att du åtminstone har fel i motorn eller kablaget till förardörren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! När jag öppnade shoppingluckan fanns en avklippt kabel med eltejp, till bakrutedefrostern. Kan ju ha något att göra med ovannämnda elfel . Fick tag i tidigare ägare som påpekade att larmet urkopplats ("kapat kabeln under ratten") pga strulet med c-låset. Hade varit så i 2 år tydligen.. Bra koll ni har på E34:or!! Får ta och riva dörrsidorna fram för 2:a gången, till helgen då bilen står i garaget. Samt nu vet jag mer var jag exakt skall felsöka. Mange |
|
|
Jag tycker du ska kolla kablaget till bakluckan först, men jag tvivlar på att detta i så fall är enda felet. Centrallåsmotorn till framdörren Länk är samma på höger och vänster sida, sitter på alla E34 tillverkade efter 9/92, Z3 och E36. Du kan prova att köra den löst när du tagit bort den. Den sitter fäst med en hake, så den är ganska lätt att få bort när man fattar hur man gör. Ibland kan det räcka att smörja upp den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
5. Kolla med en ficklampa om du kan se något, har du tur så är bara glödlampan sönder. Tyvärr är det ett standardfel att tripp- och vägmätaren tappar segment, går enbart att lösa genom att byta kretskort... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilder på motorn: Länk Länk För att lossa den, bänd ut haken som sitter i gropen och dra motor rakt ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
5.Har kollat tripp vägmätaren och dessa lyser svagt direkt efter start. För att sedan slockna . Skall även skarva kontakterna till bakrutedefrosten. Får kolla mer i dagarna i veckan. Tack Erik för all hjälp! Mange |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.