|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lillsyrran köpte nyss en 316i -98 men det visar sig att det blåser "nada" vare sig varm lr kalluft genom mitt- & sidomunstycken. Kvittar hur du ställer in fläkten manuellt lr auto även att det ska blåsa rakt fram så händer det inget. Blåser endast vid framrutan, har luskat ut att det förmodligen är microfiltret som måste bytas! Dock är jag osäker på vart det sitter, har hittat mektips här som visar bakom handsfacket men om bilen inte har AC ska man komma åt det från motorutrymmet, stämmer detta? Sen är jag inte så hemma på 3-serien, är osäker på om det sitter AC i bilen lr ej för det finns ingen knapp som heter AC men det finns ju "klimatanläggning" enligt handboken. Betyder klimatanläggning samma sak som AC i detta fall? Tacksam för input då detta måste åtgärdas snarast................... Mvh Andreas | |
|
E36 eller E46? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
E36.............glömde visst det av farten =) |
|
|
Hej, jag kollade upp samma sak igår på min e36:a. Ingen ac och airbag på passagerar sidan. När jag hade plockat bort handskfacket fanns inget filter inom synhåll. Det betyder att du når det från motorrummet. Längst upp mot torpedväggen mot vindrutan finns luftintaget. Jag misstänker att filtret sitter där. Har jag fel? Gr8ride |
|
|
Det är visst tillval med detta filter. Jag tröttnade på att det sprutade in björkfrön i bilen så åkte och köpe och skulle sätta det på plats,,, vilket inte fanns. Åkte och pratade med återförsäljaren och han konstaterade att det var visst tillval att få med filter. konstigt. Dock så går det väl iaf lägga i ett filter vid insuget så slipper jag iaf skiten kommer in antar jag, inte tittat efter än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.