|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 525 E34 -88 med rasad aut.låda(4HP22) som har två stift i kontakten. Vad fyller dessa för funktion? Har hittat en beg.låda med sport/ekonomi läge på från en -85:as 320, men som enligt ägaren helt saknar kontakt..? Är det ens idé att skruva dit den då? Börjar bli frustrerad på detta nu så hjälp mottages tacksamt! Mvh.// Johan BMW ist Dåitche Kvalitäät! | |
|
4HP22 på 320 och 525 är inte helt samma låda. En låda från 325 kan dock passa. 4HP22 på 325 och 525 har lite kraftigare konverter och kraftigare koppling. Tvivlar på att låda med körprogram fanns på 320. Fanns nog bara som extra till 325?? Du kan kolla låda genom att räkna stift. En låda med körprogram har 7 eller 8 stift beroende på årsmodell. En äldre låda utan körprogram liksom din har som du säger 2 stift. molle |
|
|
Tack för det molle325! Lådan jag hittat kommer nog närmare bestämt från en 323. men oavsett detta, funkar lådan om jag helt enkelt tog på mig skygglapparna och struntar i att koppla nån el överhuvudtaget? Jag behöver ju liksom inget körprogram och de två stift jag har på min bör väl endast ha nåt med lock up:en att göra? Låter otroligt korkat, jag vet, men har sökt som en galning och hittar inte EN enda låda som stämmer överens med min som är till salu! Har skruvat en hel del, men aldrig med aut. BMW ist Dåitche Kvalitäät! |
|
|
Det det går inte med en EH låda (7 eller 8 stift) på en bil som har kabel med två stift. En låda som har får signal att växla från ett centrifugalregulaturhus som sitter på utgående axel och som på mekanisk väg öppnar hydraulventiler så att låda växlar. Den lådan kan växla själv utan styrbox. En EH låda med 7 eller 8 stift växlar på signal från en styrbox som via magnetventiler påverkar hydraulventilerna. Den lådan saknar mekanisk centilfugalragulator och den kommer inte att kunna växla utan signaler från en styrbox. Monterar du en sådan låda skulle den bara kunna backa och köra framåt på 3ans växel. Det måste vara en låda med 2 stift. molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.