AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
876

Byte? M3 3.0 mot en 3.2smg

Tänkte höra om nån har lite synpunkter/råd på ett ev byte från en M3 3.0 till en 3.2smg? Är det vär det? Är det några större fördelar eller är det bara mer krångel med vlådan?

Är det nån som har antisladd på deras 3.2?Funkar det??

'D'
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Är din bil i bra skick utan behov av DYRA reparationer tycker jag du ska behålla den du har. Du har vad jag tror inte roligare med en 3,2à. Jag har inga erfarenheter av SMG`n men att döma av vad den största folkmängden skriver verkar den inte vara jättelyckad och framförallt dyr att fixa om nåt strular.

Hade jag letat M3 nu, hade jag personligen inte fastnat för den Silverfärgade du länkade till i en annan tråd. Säljaren gav för mig ett lite oseriöst intryck..
Mitt råd får nog bli, att är du nöjd med din nuvarande M3 så tycker jag du ska behålla den. Du vet vad du har, men ett bilköp är alltid en risk där man oftast inte vet garanterat vad man fått för än man lärt känna bilen. Kanske extra viktigt att tänka på när de gäller en M-bil eller motsvarande av annat märke. Skillnaden mellan 3,0 & 3,2 är inte JÄTTESTOR..

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag tycker bilen ser riktigt fin ut på bilderna.
Dessutom är det inte fel me garantin som företaget ger, ang SMG lådan.

Mvh Jojje
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Jag har iaf fått en uppfattning av att SMG modellerna går lite sämre än dom med vanlig manuell låda.. har provat köra mot 2st och har vunnit båda gångerna. intervallen är mellan 90 till drygt 190-220 då jag har passerat.
Vi var desutom 2st i min bil båda gångerna.. En utav dessa är i väldigt fint skick då det är en vän till mig som äger den, så vet var det är för något så att säga.
Jag hade då tagit en manuell iaf, är ju en växel till på 3.2an;)

Mvh//
Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.