|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en E39-97 och funderar på att lägga in en sån här stereo som visas i länken. Vad behövs för att de ska funka. Måste man bygga om något bakom stereon också, och vart får man tag i grejerna?? Länk Tacksam för svar | |
|
Den länken funkade inte så bra så jag testar med den här .Ledsen för besväret! Länk |
|
|
Hittade den här via länkar här på forumet. Och undrar då om det bara är att smacka in den eller måste man fortfarande karva där bakom eller slipper man det? Är det någon som testat den? Länk |
|
|
En del säger att man måste modifiera luftkanalerna som går upp till utblåsen för att få plats med en dubbeldin. Dock så verkar det vara olika för en del påstår tvärtom, kanske beror det på vad du har fär dubbeldin att sätta dit? Alla kanske inte är lika djupa? Har inte provat själv och kan således itne med säkerhet säga varken bu eller bä. Men det borde ju gå att maila dem som säljer hållaren och fråga dem rakt ut. Kanske även höra med dem om det är möjligt att lämna tillbaka den om det inte passar. Fråga kostar ju inget! Mvh ChristoferB |
|
| Någon som vet någon som har satt dit en dubbeldin på en e39a och har bilder? nyfiken på hur det ser ut. | |
|
Finns en hel del på amerikanska forum som har fixat till detta, både med köpta täckramar samt egentillverkade. Allt med blandade resultat. Mvh ChristoferB |
|
|
sant de du säger om storleken, men är dem inte ganska standard anpassade då? Som man läser på vissa så låter det som att de går bättre om man haft en bavaria för då är de ingne färddator och liknande i vägen...några ideer om det? |
|
|
Nu har jag letet runt på fler forum och hittat lite information om double-din i e39. Som jag förstår de så är de inte lika stora problem om man har reverse bandare då det inte finns någon stor färddator i den. Då ska de gå utan att karva i värmekanalen bakom. Jag kollade med min lokala bilstereo affär och den clrion doubledin jag sett ut är 155mm djup. Är det någon som mätt och vet hur mycket spel utryme man har där bak?? Till den händiga kan jag tillägga att jag såg en lösning med någon som hade placerat den längre ut och sen gjutit utanpå adapter plattan så det stog ut lite ungefär som en kona fast bara en eller två centimeter...såg riktigt läckert ut :) Någon som mätt och kan dela med sig av det? |
|
|
Hej igen! Eftersom att det är många som undrat om double din så tänkte jag dela med mig av mina senaste fynd i min sökning. Det finns färdiga frontpaneler och metall ramar att köpa med instruktioner som gör installationen lättare. Sen har jag också läst att om man har en e39 från 96-99 så är doubledin installationen lättare då den har mer utrymme där bak p.g.a. något med klimatboxen att göra. Dem problem som kan finnas är om man vill ha kvar fördatorn i mid panelen då den måste flyttas helt till handskfacket eller liknande. Jag har nu bestämt mig för att försöka mig på den här installationen i sommar och kommer då posta lite bilder på de för dem som vill se =) Mvh Crockett |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.