AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.368

Påkörd, skadeanmälan skriven, hur funkar det sen?

Ma
32
Marqsman
E60 535d -07 Mtec LCI
Fick i fredags bakre stötfångaren påkörd av en peugeot... Jag stod mer eller mindre stilla då framförvarande fordon skulle göra vänstersväng men hade mötande trafik. Känner en lätt duns och inser att jag blivit påkörd.
Hoppar halvt skrikande helt vansinnig ut ur bilen för att se vad som hänt... Tittar men ser inga större skador på plats (bilen är skitig). Pratar med föraren av peugeoten tar alla hans uppgifter telefonnummer mm. Åker hemåt och låter adrenalinet sakta går ur... Väl hemma konstaterar jag att det blivet ett avtryck av peugeotens nummerskylt med repor och ett märke i lacken som följd.
Ringer upp peugeotföraren och förklarar läget. Han ska resa bort så vi bestämmer att vi ska träffas under söndagskvällen.
Har nu kommit hem efter att skrivit skadeanmälan med alla våra uppgifter mm.
Han är ju helt klart vållande till olyckan.
Men vad händer nu? Hur ska jag göra? Ska ringa till mitt försäkringsbolag imorgon (Vesta).
Är det något mer man ska tänka på?
Har aldrig varit i någon olycka förut så tillvägagångssättet är långt från självklart för mig.
Ok. Du kan vara ganska lugn, om han skrev på pappret och tog på sig skulden så är det ingen fara. Det är bara vänta på ett utlåtande från försäkringsbolaget, där det förmodligen står att det var hans fel och att hans försäkringsbolag skall betala skadorna.
Om ni båda har skickat in eran del av skadeanmälan så är det bara att sitta och rulla tummarna så hör försäkringsbolaget av sig när ärendet är utrett...
Ma
32
Marqsman
E60 535d -07 Mtec LCI
Ja, så enkelt var det. tur det. Har rullat tummar några dagar och har fått brev från hans försäkringsbolag där det står att han är vållande ett skadenummer mm. Har även snackat med plåtverstaden och han sa att det blir omlackering. så nu väntar jag bara på ett besked från mitt eget bolag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.