AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.164

El fläkt (ac fläkt)?

Ax
38
Axel78
Bmw 525d F11
El fläkten längst fram helt död, hur felsöker jag enklast? har kollat säkringar men ingen lycka, någon som har ett bra förslag...min Ac kyler dåligt eller inget alls, ac ska väl fungera lite i allafall även om fläkten är död eller? kanske måste fylla på också...

har sökt på detta men kom inte fram till något bra.

//
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Hejsan

Ditt såkalla fläktmotståndet som sitter sidan om fläkten är troligen kass. Har sj det problemet just nu. Kolla även så fläkten går att snurra. Stoppa in fingrarna o snurra o se om den snurrar lätt (Ha bilen avstäng) om den går trögt så får du plocka av den o smörja upp den. Fläktmotståndet går att köpa seperat på bmw om det inte är såkalla siemens för det går inte få tag på. Det finns bosch o en annat märke till, kostar från 300-500:-

Ang din ac så ska den kyla fast fläkten framtill är kass. ac fläkten framtill ska ju hjälpa till att kyla samt om bilen blir för varm i tex stadstrafik o den vanliga fläkten inte orkar kyla max så ska ac fläkten slå på o hjälpa till.

Lycka till hoppas du fick svar på vad du ville.

MVH Daniel

Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Glömde att skriva ifall du vill felsöka o komma fram till om det nu är motståndet som är kass eller vad så får man mäta strömen samt ohmen

MVH Daniel

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
I den här tråden löstes mitt problem: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.