AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.731

BMW Leather care

Mi
43
Michell
Z3 M Roadster
Någon som har tips om hur ma ngår tillväga när man använder sig av BMWs leather care till skinnsätena?
Är det bara att smörja på och sen låta verka eller? Har nämligen ingen bruks anvisning... Viktigt att få det gjort nu innan sommarsäsongen, hehe

Tacksam för svar!
Ha det fett.

RearWheelDrive4Ever
Klicka "gör-det-själv" sen "bilvårdstips" sen " lädervård" i menyn till vänster: ( här så slipper du anstränga dig: Länk )
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vad kostar BMW's lädervårdsprylar?

______

Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Kostar runt 150 kr för lotionen om jag inte minns fel. Beror lite på vad du ska ha för något. Det finns ju bättre prylar att tillgå, även om BMWs är bra. Har du ljus inredning kan man ju impregnera etc. vilket inte finns i BMWs sortiment.
Kittet kostar 240kr.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Kan man använda IKEAs leather care product avsedd för skin soffa hemma? De är säkert billiga.

We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
raj55 :

Jag köpte ett IKEA kit häromdagen. Ska köra med det i helgen. och ja, det funkar. Har använt det innan iaf.
Kostar 149:- för både lotion och rengöring. 122:- för oss med personal rabatt :) Eftersom jag har 6 mil till närmsta BMW handlare så var det ett bra alternativ för mig iaf.
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Jag fick kampanjerbj från BMW i brevlådan i går och då var det med extrapris på bmw-lädervårdspaket. Känns bättre än Ikea-grejor som iofs säkert funkar.
Jag köpte IKEA:s lädervårdsmedel för några år sedan. Det var ingen höjdare. Medlet innehöll i princip bara parafinolja. Jag vet inte om det är samma innehåll idag.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Har provat både BMW:s kit och gliptone.

BMW:s lotion är lite besvärlig. Luktar konstigt och den suger inte in sig i skinnet riktigt och lämnar gärna lite vita spår efter sig om man råkar applicera för mycket. Men resultatet är helt okej och lämnar en matt originalyta efter sig.

Gliptone då? Detta medel har blivit hyllat på detta forum en längre tid, så jag bestämde mig för att testa. Åkte ut till en återförsäljare utanför Göteborg och köpte rengöring och lotion.

Resultatet verkar mycket lovande ett dygn senare. Medlet ger en fin doft med en mycket fin yta, med ett lätt knarrigt inslag då man sitter i stolen, inte riktigt som Benny Hill sketchen dock :-), ger lite blankare yta än med BMW:s lotion, men det faller mig helt i smaken.

We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Ikeas lädermedel är tillverkat av samma tillverkare till leather master, så det är inget skit. Som sagt, hade jag haft Bmw här hemma hade det blivit det, men nu provar jag detta igen. På min förra Volvo funkade det bra iaf. Återkommer imorrn lr sön för resultat. Bilder läggs in i mitt galleri.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan tillägga att det förefaller som gliptone verkar vinna striden mot det fula vecket jag har i min förarstol. När jag köpte bilen har alltså skinnet veckat sig så jag sitter på dubbla lager, vilket är lite smått oskönt ungefär som att sitta på korviga byxor. Redan dag 2 verkar det som att skinnet liksom "löst upp sig" är mjukt och slätar ut sig. Förut var det stenhårt. Jag ska prova att lägga en lagom tyngd på veckat ett par dagar för att se om det slätar ut sig helt. Det vore ju kanon!
En mycket bra produkt som jag använt senaste åren är Leather Masters Car kit som är lätt använd och det håller skyddet länge, det kanske inte är det billigaste medlet men det är drygt och skyddar bra. Senast köpte jag det på
Länk men det finns hos välsorterade handlare också. Mvh Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.