|
|
|
|---|---|
|
Satte på dom nya fälgarna på bilen för någon dag sen och då visar det sig att först tog dom in fjäderbenen fram men det fixade sig med 3mm spacer. Sen när jag fick den rullande så tar den nu i ena skärmen bak. Obs, bara höger sida, ej vänster. På vänster sida kan man inte provocera ner bilen så den tar i men på höger sida tar den i med minsta lilla tyngd. Vad är fel/trasigt? | |
| Har bilen varit krockad kanske, så att den är lite klantigt riktad i höger bakskärm? Annars skulle det kunna vara trötta bussningar i bakaxelupphängningen som gör att hjulet inte riktigt "hänger där det ska". | |
| vad är det för et samt mått på fälg? | |
|
Det är ett par keskin kt8. et vet jag inte men dom sticker rätt långt ut. det är 235or bak på 9" fälgar. Jag har en teori att dämparen på ena sidan är helt slut så att den enbart fjädrar på fjädern. |
|
|
jag har 8,5 tums bred fälg med 205or och det funkar.. 215 så tog den i nästan hela tiden.. jag har iofs 17tum (vet inte vad du har) med ET 12 235 med en 9 tums bred fälg låter rätt stort på en e30 med orginalhjulhus? sen hur mkt bilen är sänkt spelar väl oxå roll. min högra skärmkant är närmre däcket än vänstra men min är valsad så det har väl blivit lite fel där bara. är din ovalsad? |
|
|
Jag har haft 215 runtom utan att dom tagit i. Fram har jag 215 och bak 235. Finns en annan lirare som har samma storlek på en 325a som inte har problem så nu har jag besällt nya dämpare och fjädrar. får se om det hjälper. Har ovalsade skärmar tror jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.