AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.272

Hej, Undrar vilken som är snabbast av m5 e60 och m6, 0-100km/h och topphastighet?

Är rätt intresserad utav ett köp, men vill göra ett kap på den lite mer snabbare =)

mvh Anders
m6an är lite snabbare.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Anders: menar du på allvar att när du väljer mellan dessa två bilar så är det viktigaste att den ena är 1/10 sekund snabbare till 100?

Kan utan vidare lista massor med argument varför jag skulle valt den ena eller den andra och den minimala skillnaden i prestanda är knappast med på denna lista.

___
//Ulf
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Jag har kört med min M6:a mot en kompis M5:a några gånger och M6:an är lite snabbare, men absolut inte mycket.

Mvh
Crille
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Är ju samma mtor och vxl-låda så är ju bara luftmotstånd och vikt som spelar in.
tack för alla svar.. jag har varit o testkört både m6an och m5an. Jag tror att jag fastnat mer för m5an, men vi får se vad valet blir!
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
lolzorinna: Glöm inte provsitta baksätet i M6 som iallafall inte jag kan sitta i pga takhöjden.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Varför ska man någonsin sitta i baksätet på sin M6:a? ;)

Mvh Johan
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Grelle: Jag har kompisar som vill åka med och kör över 3000 mil per år :-)
Sitter någon som råkar vara runt 180cm bak vid en kollision garanterar jag en ruggig whipslash när huvet drar i taket på vägen tillbaka.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.