|
|
|
|---|---|
|
Hej Har lite problem med att det vibrerar o väsnas i bakvagnen. Jag trodde först att det var hjullagret bak på förarsidan för det börjar låta Mycket när man svänger höger o lagret sätts under tryck. Lämnade in på verkstad men meken sa att lagret inte verkade vara slut. Var inte glapp tyckte han. Han trodde däremot att drivaxeln var dålig. Men mig veterligen så funkar väl en drivaxel perfekt eller oxå är den av? Nu senaste veckan tycker jag symptomen har blitt värre. Det låter o vibrerar rätt mycket även när man kör rakt fram. Mest kring 50 km/h. Men även lite vid andra hastigheter. Däremot när jag svänger Vänster och förar sidan inte utsätts för tryck så tystnar det o bilen låter normalt som den alltid låtit. Så det känns som om att felet sitter på förarsidan?! Vad tror ni? Hjullager? Drivaxel? Nåt annat? Tacksam för eventuella förslag och idéer. mvh | |
|
silentblock? |
|
|
Ok, ja det låter vettigt. Eftersom jag under dessa 8 år som jag ägt bilen ej bytt silentblock. Finns ej kvitto på det sen tidigare heller. Vad är symptomen på att silentblocken är slut? Måste va nåt snarlikt "slita hjullagerljud"? För ungefär så låter min e30 nu... mvh |
|
| Det kan ju var silentblocken men jag skulle nog byta lagret eller i alla fall kolla om det är en skada på själva lagerbanan. Har varit med om att lagret inte har glappat men fört en massa oväsen när man svänger pga. en trasig lagerbana. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.