|
|
|
|---|---|
| En polare har en 523i -99 eller -00, kommer inte ihåg, men den tickar lite lite grann precis så man hör det och stör sig på det. Oljan är bytt för 100-200 mil sen och den går hur bra som helst för övrigt... Nån som har nån idé vad det kan bero på? Kan vanosen ticka eller har det med ventilerna och göra och vad går isåfall att göra åt det? | |
| Glömde att det är med varm motor på tomgång man hör tickandet. | |
|
Min "tickar" lite på tomgång. Det är servopumpen som låter enligt BMW. Helt normalt säger dom. gagge |
|
| alltså är det ett tickande ljud som är likt ventiltick eller låter det på något helt annat sätt? För det ljudet jag pratar om är väldigt likt ventiltick... | |
|
Svårt att förklara på annat sätt. Hörs tydligt med varm motor på tomgång för mig också. Ett svagt regelbundet tickande. Kan ju vara något annat, bara en tanke jag hade! gagge |
|
| Har samma problem med min bilQ en E36 . Den börjar ticka när bilen blir varm!! Och det enda jag har gjort är att bytta vattenpump :/ | |
| Jag har samma på min e34 525 och sätter en gissning på grenrörspackningarna (mot toppen). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.