AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.082

Fukt i strålkastarhuset, e90

bo
1
boiv4799
320,e90
Hej jag märkte att det finns fukt i strålkastarhuset på min 320i e90 på blinkerssidan.

Jag va nere och prata med gubbarna på BMW där de förklarade att detta är "normalt", och att fukten kommer försvinna när man kör bilen, då jag inte kör långa sträckor så försvinner det aldrig. Jag har nybilsgarantin kvar, vad kan jag göra åt detta??
E det nån annan som har uppmärksammat detta?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
På en E83:a bytte min ÅF ut båda strålkastarna(Bi-xenon med adaptivakurvljus a 9375kr/st plus arbete..) 2 gånger på Garanti/Goodwill innan det blev ordning på problemet och det inte kom någon mer imma.

Notera att nybilsgarantin gäller 2 år från första registreringsdatum och det är först när den tiden har passerat du kan få problem med att få ersättning av defekta delar.

Du kan lämna in bilen, säga att det här är inte okej och be dem söka garantiersättning från BMW Sverige en sk garantiförfrågan. Någon måste ju i sluändan betala kostnaden som sagt:)

Att de förklarar att det är normalt gjorde de även hos min ÅF, man får bara vara lite tydlig som konsument, dvs reklamera skriftligt, acceptera inte att ta bilnycklarna förräns man är nöjd(inom rimliga gränser).

JAg brukar be om en printout(status på arbetsorder eller motsvarande) för att bevara bland bilens dokumentation så man kan visa allt den dagen den skall säljas, det är ett bra argument mot prutning.

Lycka till och på ett igen:)

Mvh
Asken
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
På min E90 325 06 fick jag båda strålkastarna (Bi-xenon) bytta på garanti.
mo
72
montegoblå
E90 320D -07
Jag fick mina bytta på garantin också, stå på dig.
Strålkastarna är dåligt tätade mellan lyktglaset och "strålkastarhuset"
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
tycker att du ska kräva att dem byter ut eller åtgärdar detta, garantin gäller!!

hadde samma problem på min gamla e36 o e46..inget ännu på e90 men får se sen,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.