|
|
|
|---|---|
|
Har sprungit runt i diverse affärer (inklusive möbelaffärer och tom en sadelmakare) men av underlig anledning visste ingen någon av de som säljer läderfärg var jag skulle leta. Hos skomakarne kan man hitta de vanligare kulörerna (svart, grått mörkbrun) men det jag är ute efter är sandbeige (stolarna till E39an) Låter ju smått vansinnigt med tanke på att jag bor i Stocholm... Å andra sidan kanske just därför? | |
|
Har du varit förbi en MIO? Den som ligger i Haninge,utmed Nynäsvägen säljer LeatherMasters grejor för just det ändamålet. Iofs med en MIO-stickers på men det spelar ju mindre roll Jag tror dom har rätt många färger med. Hade det i vart fall förra året då jag köpte till mig, svart då rå men men ... Kostade en 250-300 spänn om inte minnet sviker mig. Niklas Fransosen |
|
| Det ska undersökas här i Malmö-trakten med, har beiga stolar i min med:) | |
Black fear Z4 |
Hej, läderfärg köper ni från en leverantör i Tyskland. Mycket bra firma som jag själv beställt av tidigare då jag körde MB SLK. Pålitlig och provad av många. Gå in på www.volico.de Där finns utbud på läderfärger samt andra färger. Lycka Till Black Fear Z4 |
|
BMWBåstad här på forumet sysslar med lädervård och läderfärger, kolla med honom! /Fredrik |
|
|
Tack för tipsen. Ska Kolla Mio möbler, kruxet är om nyanserna stämmer med sandbeigekulören. Konstigt att de ska vara så svårt. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
www.leathercare.se Diplomerad av leathermaster |
|
Tack BMW-Båstad - precis vad jag behövde! Nu kan jag beställa -blv dock lite osäker om vilken kulör som egentligen matchar BMWs sanbeiga klädsel. Skalan de använder är vansklig att använda - kanske bör ringa dem innan. |
|
|
Googlade runt lite och hittade till Ernst P i Göteborg. Hemsidan verkar väldigt informativ. www.ernstp.se Har inte en susning om priserna, men det kan säker vara värt det! Hittade också lite info om hur man gör på: www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t=4675 //Mikael |
|
|
Shoppade lite prylar av ErnstP (de säljer endast till företag, ej privatpersoner. Känner inte till någon av deras återförsäljare). Pillade lite med det i helgen och jisses vad bra det blev! Kan varmt rekommenderas. Enkelt var det också. //Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.