|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har ett problem med elstolen i min 728ia -96 Säkringen går så fort man sätter sig i sätet, byter man säkring så fungerar stolen åt alla håll men så fort man sätter sig ner så går som sagt säkringen. Någon som har en aning om vars man ska börja å leta fel? :D (har provat söka men inte hittat nå relevant) mvh | |
|
Kanske är någon kabel under stolen som är dragen felaktigt och därmed har blivit sträckt + skavd, och så fort man sätter sig så kortar den mot jord? Är rätt lätt att se alla kablar om man lyser med någon lampa med stolen i högsta läge. Annars är det busenkelt att plocka ut stolen också. Vet inte om det kan vara samma säkring till värmedynan, men det låter kanske inte troligt. I så fall kanske det skulle kunna vara något fel på den. |
|
|
jo var å kikade under sätet idag och försökte kika på kablar, får nog slita ur sätet och försöka kika ännu bättre för hittade inget som löste problemet iaf =/ ska kolla upp om stolsvärmen går på samma säkring även om det så sagt inte låter så troligt. |
|
|
Om du inte redan har gjort det så prova med att lossa den vänstra sargen där modulen samt reglage för elstolen sitter och se om det hjälper. När du sätter dig kanske något flexar till som får mutikontakten eller något annat att kortsluta. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Ja just det, "kontrollpanelen" brukar ju sitta löst, om den gör det så kanske någon kabel hamnat fel där inne. | |
| tack för tipset ska kika när jag får en ledig stund! :D | |
|
Har nu tagit ur stolen och tagit lös bakstycket på den, hittar inget som är helt uppenbart fel, men det måste vara någon kabel någonstans som inte mår bra för nu fungerar stolen *peppar peppar* kan dock tänkta mig att säkringen går snart igen =/ lutar väl åt att man får ta en garagehelg och gå igenom hela kabelstammen grundligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.