AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.637

Högt pris på bmw m3 e46

Sida 2 av 3
JN:
De flesta -01:or som låg ute för 2 år sedan begärdes det ca 300 kkr för, jag betalade 300 kkr för min med 8500 mil, hoppade din p.g.a italien-import och att den saknade lite utrustning jag önskade(visst var det din?), kanske var fel tänkt men jag hittade en bil som jag fastnade för direkt och som fungerar perfekt utan strul.

/Micke

Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Japp det var min... Ja den saknade navi men annars hade den det mesta så det kan jag förstå... Men fattar inte vad som är sämre med italienimport än tyskimport? Bilen är ju oavsett tillverkad i Tyskland... Och den hade ju all historik, dessutom kollad mot bmw:s egen databas att all service o garantiåtaganden var gjorda...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk

Billigt eller?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
malem: finns en tråd om just den bilen.

// M.V.H. Daniel
JN:
Ja dels navin men mest saknade jag 19"-hjul och hade den taklucka, stolsvärme och lyktspolning?, har sett en till italien-import utan detta.
Det där med italien-import kanske har att göra med att de är svårare att kolla upp eller att köpare tror det iaf.
En sak är säker och det är att de rasat i pris+ att det finns många fler till salu nu än för 2 år sedan när jag köpte min och du sålde din.

/Micke

Länk
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Mätarskruvning är väl inte "reglerat" i Italien heller..?
Kanske är en bidragande orsak till "skepsis.."

Spajjs, vad säger tråden om den gula bilen ?
Hær har viu ett nytt exempel:

[LÄNK]

Man måste tydligen æven ha med alla pengarna cash nuførtiden.. æven vid provkørning. Syftar på att du tydligen ska øppna væskan och visa han pengarna innan du får se på bilen..

// M.V.H. Daniel

Hej Daniel!

Givetvis var det inte så jag menade och det tror jag de flesta förstår. Men jag är inte intresserad av att ett gäng kompisar med nytagna körkort kommer och lär som ligister med min bil. Är du intresserad får du gärna ta kontakt med mig och du kommer givetvis få provköra den vid seriöst intresse.

Mvh
Kenny
Sp
3.093
Spajjjs
Har tagit mig tid att skicka mail till intressanta annonser där det bara fanns en bild i annonsen för att be om fler bilder. Har inte fått ett enda svar. Tydligen så vill inte få sålt sina bilar..

// M.V.H. Daniel
Sp
3.093
Spajjjs
"Tydligen så vill inte folk få sålt sina bilar" skulle det stå :)

daim:

visst förstår jag att du inte vill att de ska komma kompisgäng och leka med din bil. Tycker bara att det låter lite oseriöst med såna kommentarer i annonser :)

// M.V.H. Daniel
Oseriöst eller inte, bilen blev såld efter 4 dagar på blocket :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker tendensen är att säljarna börjar ställa mer och mer villkor för affären.

-Man ska ha pengarna klara och kunna dokumentera detta.

-Provkörning sker efter avslutad affär.

-"Provkörning" sker med säljaren bakom ratten. Dvs man får äran att åka med.

-Budgivning. Man ska lämna ett högt bud och då kanske man får svar.

-Kontakten ska ske med mail.

-osv

Tror inte det är nån lyckad försäljngstaktik, som potentiell köpare tar jag ofta åt mig även om jag har finansieringen ordnad och inget byte.
Jag får en känsla av att om jag provkör men inte sen slår till så är jag oseriös och bara ute efter att prova bilar, vilket absolut inte är fallet.

Folk kanske har dåliga erfarenheter eller hört/läst om folk som haft det.
Själv har jag varit lyckligt förskonad från såna problem. De flesta som kommer och kollar på min abilar verkar seriösa även om det inte alltid leder till affär.

Sp
3.093
Spajjjs
daim:

får væl sæga grattis då. Inte många som har så lætt att sælja sina M3or idag =)

// M.V.H. Daniel
Men det där med att man inte vill sälja kan ju ha att göra med att man är nöjd med bilen och inte släpper iväg den för skambud trots att den ligger ute till salu länge, så är fallet med min bil och jag vet att min bil är bra och strulfri, har faktiskt nekat bud på 235000:- (begär 259000:-) och vill ingen betala mer åker jag en sommar till (ca 3-400 mil). Jag betalade lite extra när jag köpte min p.g.a skicket, utrusting och historik. Det fanns betydligt billigare och det finns det nästan alltid men oftast får man vad man betalar för.

/Micke

Länk
Jag är förvånad över att det gick så fort som det gjorde med min. Det var 3st som skulle komma och kolla på den på samma dag, men han som kom på morgonen tog den direkt. Priset vill jag helst inte diskutera här men jag var nöjd och det var köparen också.
Sp
3.093
Spajjjs
Länk

Vadå? Skulle 250 000:- vara ett orimligt slutpris?

Børjar kænnas som om att sæljarna tror att det ær sæljarnas marknad och inte køparnas :)

// M.V.H. Daniel
Ja det är väl ändå ägaren som bestämmer om han vill ha kvar bilen om priset känns fel, jag släpper inte min Länk under 240000:-(ja en och annan tusenlapp på plats kanske), och det kommer mail och samtal flera ggr i veckan nu med bud från 210000:- till 235000:- och har man bestämt sig så har man, de finaste bilarna kostar oftast mer trots att "burkarna" drar ner priserna.
Sedan förstår jag inte riktigt 90% av dem som ringer/mailar mig, det enda viktiga är priset, när jag köpte min var skicket/dokumentation och utrustning viktigare än de sista 10-30000:-, det kan bli dyrt att köpa "billigt" om bilen inte är riktigt skött.

Tycker bilen i länken ovan ser riktigt fin ut och den kan nog bli såld.

/Micke

Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ha haa tycker det verkar som vissa M3 e46 köpare tycker på någotvis synd om sig själva pga deras ovilja att betala rätt pris (marknadspris på FINA ex) har sällan lönat sig att jaga dom billigare bilarna om man vill ha FINA exemplar.

Har ni tänkt på "rejsiga" sugmotor bilar som dessa med ett utseende som har gudalika rena linjer som man ej behöver vänja sig vid görs ju inte längre, se bara på nya "grand tourismo M3:an" som är ett steg bakåt i vad m3 arvet står för.

Mvh Danne
Sp
3.093
Spajjjs
Micke169: visst bestæmmer køparen sjælv om han vill ha kvar bilen. Oftast så lægger man væl ut den på annons før att man tænkt sælja den (alltså bli av med den), eller? :)

Jag tycker också att bilen i lænken ær vældigt fin men den åker bort før mig pga att jag inte vill ha en silvermetallic.

// M.V.H. Daniel
Sp
3.093
Spajjjs
sjælvklart menar jag sæljaren :)

// M.V.H. Daniel
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Allt är vad ägaren bestämmer...ända in i slutpris!
Allt beror på om hur angelägen säljaren är att få iväg bilen!
Men visst styr köparna hur ca priset står!

Mvh Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.