AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.640

Högt pris på bmw m3 e46

Sida 1 av 3
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Någon mer än jag som tycker att priserna på bmw m3 e46 är orimligt höga?
Det finns ju knappt en m3a på blocket under 250000..
Är det inte läge för dom att bli billigare snart, Nya m3an är ute ,samt att 01 orna börjar bli ganska gammla..
Jag tror inte att priset på -01orna påverkas alls av att M3 e92 har kommit.

Flåklypa
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Kanske inte, men att det knappt skilljer i pris mellan 01or och 03or är ju endå ganska märkligt..
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Den här har inget pris men borde ligga under 250000 kr enligt min bedömning:

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag tyckte ljudpaketet så exklusivt ut så jag är tveksam.

Länk
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Det finns ju en hel del E46:or till salu på blocket och andra ställen..MEN de verkar inte säljas till de priser ägarna annonserar dem för..eller i närheten..

Ngt. jag reflekterat över, förutom priserna, är att fler och fler har ganska "arroganta" annonser :)
"Jag kör vid provkörning/endast provkörning efter betalning"...vad är detta..? Visst, man har fattat tycke för sin bil, men ngnstans går det ju till överdrift..

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
PappaPatrick:

kan inte mer æn hålla med dig om arroganta annonsører. Ofta får du INTE provkøra bilen sjælv, utan bara åka.. eller så får du provkøra bilen EFTER att du køpt den :)

// M.V.H. Daniel
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Ja..kanske inte så konstigt att bilarna är kvar.. :)
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
haha som spajjjs sa: "eller så får du provkøra bilen EFTER att du køpt den :)" Vadå provköra hahahaha=)

/Hampus
Länk
dj
29
djungel-Jim
BMW M3 3.2 -96
Vad anser ni vara ett vettigt pris för en svensksåld 2002/2003 m3 med smg?
Sp
3.093
Spajjjs
djungel-Jim:

Jag tycker att det e så väldigt utspridda priser på M3 E46. På 2 likvärdiga bilar kan det skilja över 50kkr i utgångspris. Dock så är de nog lite överpris/drömpiser på de dyrare..

men en 02a tycker jag att man borde kunna få för runt 250kkr om den e välutrustad och inte 10k mil.

en 03 ett par tiotusen kronor till? Kan det vara rimligt?

// M.V.H. Daniel
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
På den här typen av bil tycker jag att A och O är hur den är skött och hur ägarförhållanden och dylikt ser ut. Jag vet att det har varit uppe till diskussion tidigare och vissa tycker olika men personligen skulle jag aldrig köpa en M3:a som gått 5000 mil och haft 11 ägare. Hellre då 2 ägare och 10 000 mil. Sen är det givetvis olika hur utrustningen ser ut och hur den servats/lackbehandlats med mera.
Jag letade bil i 3-4 månader. När jag väl hittade en med (för mig) rätt färg, rätt utrustning, rätt miltal och rätt historik så var den också värd sitt pris. Sen fick jag också flyga 130 mil norrut för att hämta den...

Så med andra ord, enligt mig kan en prisskillnad på 50 kkr i utgångspris för två "likvärdiga" bilar (dvs årsmodell och miltal=samma) vara motiverat, om historiken m m motiverar det. Men visst finns det drömmare där ute som begär alldeles för mycket...
dj
29
djungel-Jim
BMW M3 3.2 -96
Anledningen till att jag frågar är att jag vart i kontakt med en säljare av en m3:a 2002 med smg som säger sig ha fått 270k i utbyte för bilen hos en bilhandlare. Och bilhandlare brukar ju i regel ge LÅGA bud! Ska jag ge upp letandet eller bör det vara möjligt att hitta en m3 smg i bra skick för 250-260k?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Var lite kall. Just nu är det som lättast att sälja. De bilar som varit till salu under apil-maj men förblivit osålda kommer nog att få loss ganska rätt.
Sp
3.093
Spajjjs
Hær har viu ett nytt exempel:

Länk

Man måste tydligen æven ha med alla pengarna cash nuførtiden.. æven vid provkørning. Syftar på att du tydligen ska øppna væskan och visa han pengarna innan du får se på bilen..

// M.V.H. Daniel
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
En och annan m3a verkar ha ytbytesmotor, redan efter ett fåtal tusen mil..
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Uppenbarligen får vissa av bilägarna "ego" efter att ha inhandlat bilen..
fånigt men effektivt :) (avskräckande)
dj
29
djungel-Jim
BMW M3 3.2 -96
Jag har också reagerat på att det finns fler än en m3a som bytt motor runt 8000 mil.. bådar ju inte särskilt gott!! Vad kan en ny motor gå lös på?
djungel-Jim:

En ny motor till M3E46 kostar ca:150TKR på Bmw Sverige inkl byte
dj
29
djungel-Jim
BMW M3 3.2 -96
Tack för tipset att hålla mig lite kall Björn - jag tror jag kör på det rådet! Idag kom det ut en del nya M3:or - alla med pris ~300k... Det blir intressant att se om de blir sålda för det!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja jag sålde en m3 01:a med 6500 mil på mätaren för 265 kkr för två år sedan ganska precis. Och det verkar som den ligger kvar i det priset nästan nu med, hade jag vetat att den inte skulle minska i värde på två år hade jag definitivt INTE sålt den...:P

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.