|
|
|
|---|---|
Transocean |
Skaffade en ny framfångare, dock med fel färg. Är det nåt speciellt man ska tänka på när man lackerar plast, eller är det ok med vanlig grundfärg + lack + klarlack? |
| måste ha mjukmedel...M | |
Transocean |
Tack för ditt svar. Var kan man köpa sånt mjukmedel? Är det spray vi snackar om? Och varför kan man inte lacka över den gamla färgen? Dum fråga kanske men är lite osäker när det gäller plast och blev inte klokare av gamla inlägg heller...Fungerar vanlig Biltema-primer eller måste det vara special grejor för plast? |
|
Ett gått Råd är att gå in på Mekonomen och köpa färg.. Dom beställer hem rätt färg kod och sen är det mjukmedel redan i den färgen... Om man säger till.. För att det är en billackerare som blandar deras spray färg som man beställer.. Flaskorna är rätt så dyra cirka 250 till 300kr men jag kan lova dig att det är bättre att köpa riktigt färg på burk än någon skit från biltema eller såna här billiga flaskor... där kan du även få råd vilken typ av grund färg du ska använda... Gasa tills det rasar |
|
Transocean |
Vad med BMW:s egna sprayburkar? Innehåller dom mjukmedel? Har köpt 4 burkar Calypsoröd från BMW och redan slösat 3 av dom bara för lackering av framskärm...150 ml färg och 150 ml klarlack per förpackning. Jag har endast grundat med Biltemas grundfärg...skärmen alltså har inte gett mig på stötfångaren än. Du menar alltså att det går "specialbeställa" en spraylack från Mekonomen? Det är ju kalas i så fall men tror du att BMW-färg funkar lika bra på plast? |
|
Gå hit och ställ din fråga istället (ett forum för lackering): Länk |
|
|
Går utmärk att lacka dina stötisar utan mjukmedel,har lackat ett antal med bra resultat.Men då har jag använt riktig färg dvs solid 2k samt bas o klarlack. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.