|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har nu trimmad min E65 730d hos Jürgen Weise Och kört i två veckor nu Jag hade först provad en KCR box och upplevd att boxen barra ökade bränsle trycket ingen mer, så jag lämnade den tillbaks Provad It’s Fun Jürgen Weise plockad ur mina data box och skriv om mapning och turbo trycket och resultatet blev helt underbar! kraftig ökning av botten drag från 1500 rpm, och en bättre topp varv drag också jag också upplever att motor går tystare och svara mycket snabbare jag kan rekommendera Jürgen Weise!! Noah Brown | |
|
En omprogrammering är alltid bättre än en dieselbox. Skönt att fler och fler kommer till den insikten. Flåklypa |
|
| Jag har också positiva erfarenheter av hans omprogrammering i min slit&släng-bil A4 1,8T. Jag vill dock lägga ett varningens ord. ryktet säger att det positiva resultatet beror på en kraftig ökning av turbotrycket! | |
|
Hej Det är klart att Jürgen har ökat turbo trycket blad annat Men jag skulle inte kalla de för en kraftig ökning av turbotrycket Jag tro att jag få ut ca 30hk mer nu, original har 730D 218hk och nu ca 248hk för en 3.0 liter 6a är en lätt trimning Och nu är bilen mycket lätt på gasen, som min gamla E38 750 Fast på 0.67 liter mil och inte 1,8 l/m Noah Brown |
|
| Hur vet du hur mycket bilen laddar? Har du bromsat den? | |
|
En gissning barra har inte bromsad den Noah Brown |
|
| Att bara höja laddtrycket på en diesel gör ingen nytta.Man bara följer efter bränsleökningen(fler hk) för att få bort svartröken till skillnad på bensinare. | |
| Det förstår jag också. Var jag säger är att hans rykte är att han tullar på marginalerna! Sen får ju var och en dra sina slutsatser | |
| Det förstår jag också. Var jag säger är att hans rykte är att han tullar på marginalerna! Sen får ju var och en dra sina slutsatser. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.