|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Vad tror den församlade expertisen om dessa vagnar? Länk Länk 530 har ju allt jag vill ha men lite mer mil. Milen ska väl i och försig inte utgöra någon jättefara. Är rätt villrådig just nu. Det mesta på Svenska marknaden har jag ratat redan. /Pane | |
| Fina vagnar.. Tänk dock på att dom inte är speciellt heta på begagnatmarknaden om du vill sälja senare. Speciellt den som redan gått 23000.. | |
|
525:an har garanterat gått mer än vad det står, verkar vara sliten. Jag själv är väldigt misstänksam mot E-39:or import, särskilt diesel. NoFear, kör med insidan. |
|
|
Tomysbmw, Har du begärt in fler foton? Annars svårt att förstå på vilka grunder du "garanterar" skruvning. För av fotona i annonsen ser man väl inte att den är sliten utöver dålig rekonditionering och dåliga foton. Stolen ser iofs mer sliten ut än min 13.000 milare gjorde, men det kan bero på sportstolar, kanske 40 kg mervikt på föraren och fler i och urstigningar. De flesta skruvade bilarna skruvas dessutom på väg till sverige av svenska köpare och inte av tyska säljare. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Nej det är sant att begagnatmarknaden är rätt kall med 530D. Men jag hittar heller inte en enda 530D med M-utrustning som matchar här i Sverige och tror (kanske mest hoppas) att det ska vara en liten fördel iaf. Hur mycket tycker Ni man ska dra ner priset för om det inte är drag monterat (gäller både import och här i Sverige)? /Pane |
|
|
530'n verkar vara såld. När det gäller 525:an så är fotona dåliga och bilen otvättad vilket direkt ger ett slitet intryck. Förarstolen ser lite trist ut och är mer sliten än min 530 som har gått exakt lika långt. Ratten är inte original utan är av någon anledning bytt. Behöver inte vara något skumt då denna vagn säkert levererades med den tråkiga 4-ekrade ratten och den äldre M-sportratten som nu sitter monterad är relativt överkomlig som begagnad på ebay och är ett rejält lyft för körglädjen ;) ___ //Ulf |
|
|
Att få ett avtagbart drag monterat på en E39 kostar ca. 6000kr om man anlitar Lars som annonserar på Blocket. Jag och flera andra här på forumet har anlitat honom med gott resultat. ___ //Ulf |
|
|
Hej! JAg ser inte avsaknaden av drag på en långmilad diesel med automat som nå't negativt - snarare tvärt om. Dieslarna levererar ju nästan "mera vrid" än vad som är hälsosamt för automatlådan redan utan tung släp.......... I vad mån körning med släp påverkar automatlådans livslängd har jag för liten kunskap om (kanske molle 325 vet ;-)), men jag kan tänka mig att det är en "viss skillnad" mellan att köra släpkärran med löv till återvinningen några ggr/år eller att ligga dagarna i ände på Autobahn med en fullastad utställningstrailer. Av den anledningen köper jag hellre beg. bil utan drag (om inte 100% kännedom om tidigare mil föreligger) - kostar ju som sagt inte så förfärligt mycket i förhållande till inköpspriset att få monterat. Mvh/Saij |
|
|
Det blev en bensinare istället så nu är jagandet slut för den här gången men jag antar att man är igång igen om ett par år. /Pane |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.