|
|
|
|---|---|
|
Vad är egentligen bäst - att dra lågnivåkablage från huvudenheten till slutsteget i bagaget eller att använda högnivå, eventuellt med en lågnivåadapter? Störningarna borde ju bli mindre med högnivå då signalstyrkan är mycket högre så egentligen ser jag inga nackdelar - förutsatt att förstärkarsteget i huvudenheten är bra. Några kommentarer? /Anders 540i-95 | |
jocke75 |
Hej Anders! Högnivå är mest onödigt, det ska funka med lågnivå direkt från Cd´n till bagaget. Om du får problem med störningar rekomenderar jag en linjeförstärkare typ Crystal Line eller likn. Dom ÄTER upp ALLA störningar utan att färga ljudet. kostnad för en sån pryl ligger alltifrån 500 kr upp till 5000 kr. Jag hade i min M5 vääääldiga störljud och när jag monterade in en sådan blev det knäpptyst! Helt fenomenal grej. |
|
Men är det några direkta nackdelar med lågnivå? Anledningen till att jag frågar är att det vore smidigt om jag kunde använda högnivåkablaget som redan är draget för att slippa dra egna lågnivåkablar. /Anders 540i-95 |
|
| Jag har ingen lista med nackdelar i huvudet direkt, men jag kan lungt säga att högnivå inte är att rekommendera. Det lär bli högre distorsion och sämre ljud i allmänhet än med lågnivå. | |
schneberger |
dra lågnivå. anledningen till lågnivä är just mindere distorsion mindre brus : där har du det enda svar du behöver. det är klart ska du bara ha ett steg för att spela som en svensson så är det klart du klarar dig med högnivå men inte om du vill poppa lite. ! Raped by Stressfläkt |
BMW4ever |
Det är klart att du ska dra en lågnivå kabel , använd en av BRA kvalitet gärna med tre skärmar , lägg den på höger sida i bilen och minst 2dm från bilens eget kablage.Om du ska ha ett slutsteg i bagaget så tänk på jordpotentialen ( bilplåten är ju inte 0 OHM ) dvs skruva inte steget i bilplåten , jorda där bilens batteri går ner i plåten i motorrummet , tipsen kan göras många , men kom ihåg Det finns INGA genvägar fram till det perfekta ljudet dåra! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.