|
|
|
|---|---|
|
jag bli tokig varje gång jag kör över ett gupp, dvs i stort sett hela tiden på våra fina vägar i Sundsvall, plingar det till att förardörren inte är riktigt stängd trots att den är det. Dörren är utbytt i höstas på garanti om det kan ha med det hela att göra! Förslag tack! malle malle | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En felinställd brytare i dörren eller feljusterad dörr, du kan kanske lossa anslaget till låset i dörrgången och justera in det nån halv eller hel millimeter så dörren nyper åt lite hårdare tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är nog inte fel på bilen, vad jag vet har Västernorrlande landets sämsta vägar. Jag vet vad jag pratar om, kommer från dessa trakter. ;-))) NoFear, kör med insidan. |
|
|
Det är precis som hasso skriver. Mikrobrytaren i dörrkarmen (sitter i metallbågen) jobbar med endast nån mm slaglängd och är därmed känslig för feljusterad dörr. Man hittar brytaren om man känner och trycker med fingret och lyssnar efter klicket, då förstår man också hur känslig den är. FP |
|
|
Tack Boys! Fixad! malle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.