|
|
|
|---|---|
|
Har ett tag, haft ett knackande oljud när jag startar bilen. Som efter ett tag trystnar (alltså inget avgasläckage). Och detta har stört mej otroligt mycket. Så äntligen tog jag tag i detta i dag. knackade under, och fick ett konstigt ljud från avgasröret. Ner med systemet, och sökte vidare.. Efter några väl valda ord, som inte ska nämnas. Så upptäckte jag,att innre röret i avgasröret var löst. Svetsen var sprucken, inte undra på att det har låtit!!!. så nu blir det till att dra fram svetsen, och sätta fast innre röret igen. Och hoppas det blir tyst, som det ska vara. Tur i oturen i alla fall, trodde att det var Katalysatorn. kan ju ha roligare för pengarna. det är ju fredag och solen skiner. Pilsner kan ju va en ide....Kanske fler som har några konstiga knack under. Så är detta ett litet tips i alla fall.... Balder som gillar power | |
| Vart exakt hade röret separerat | |
|
på insidan vid flänsen, ca 2.5 cm upp på insidan.för anslutning till Katalysatorn. jag kom åt att svetsa. och det blev toppen....nu är det tyst... Balder som gillar power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.