AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.605

Doc T's 335 coupe

Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Äntligen !

Fyra månaders olidlig väntan är äntligen över.
Beställde i slutet av nov. Tillverkades v10, transport med tåg till Bremerhaven v12. Därefter med båt till Halmstad och anlände till Karlstad 080402. Efter Mr Cap behandling kunde jag hämta den 080404. Flera kompisar hade varit där under förmiddagen, inspekterat och skickat vördnadsfulla SMS.

Obeskrivbar känsla att glida in i butiken och DÄR STÅR DEN !!!. 100 % enligt specifikationen och endast 0,2 km på mätaren. Helt felfri, även efter pedantgranskning. Ingen flygrost eller annat elände. Ficklampan saknas men fick med bagagematta och 3-seriens nyckelring.

Stort tack till alla på forumet som bidragit med kunskap och synpunkter, särskilt tack till Tobias som lät mig provköra hans pärla och rapporterat här flitigt på ett sätt som jag faktiskt har som förebild till mitt inlägg.

Högsta betyg också till Autowåx och Mr Cap för god service utan tillstymmelse till krångel.

Specifikation:

A52 Spacegrå metallic: Smaksak men klassiskt sobert tycker jag

6 vxl manuell: Mer jobb än den fantastiska automaten men oh boy, för en gammal motorfreak som jag, oslagbar, kräver en del för smooth vxl 1-2 men med fast hand och möt med gasen -äkta körglädje !

7RS Comfort Package: Farthållare, belysningspaket, PDC bak(lägg till även fram), regnsensor, klimaauto, auto avbl backspegel, armstöd fram, förvaringspaket. Absolut obligatoriskt, belysningspaketet är ett måste.

7RR Dynamic Package: Komfort Access, adapiva strålkastare. Också ett måste, glöm nycklar.

423 Velourmattor. Snyggt, kan ej uttala mig om hållbarhet ännu.

710 M lädersportratt, handbromshandtag och växelknopp: Stort tack VH-Danne som fick mig att välja detta. Underbart grepp och skitsnyggt, estetiskt helrätt i min bil att slippa alu-inlägg i ratt o knopp.

5AC Helljusassistent, egentligen ej prövat den än.

677 LOGIC7: Lusläst jättetråden på 90Post och här är rätt inställning enligt Orb, Bostonian och SROC3. Dom har filat på detta under tre månader med audiofil utrustning och vi är helt överens:

100 -2
200 -4
500 3
1k 4
2k 3
5k -2
10k 0
Bass 5
Treb 5
Fader-4
Sound =Music

LCD3 Laderkladsel Sadelbrun: Jordnötsbrun Mums, snyggt i alla ljus och står bra mot smuts dessutom.

4AC Interiorlist Ädelträ Poppel Natur: I visst ljus som solnedgång är det oslagbart tjusigt. I starkt ljus lite blekt men gillar hur det harmonierar övrig inredning. Skulle inte vilja byta.

19” 230 fälgar: Helrätt. Oroade mig i onödan ang runflats. Inga som helst problem med komfort eller ljudnivå. Dock viss oro för stora tjälskott.

6FL USB anslutning: 100% nöjd. Är iPod-fanatiker och har testat de flesta andra bilars gränssnitt och även lagt dyra pengar på Densions Icelink men 6-FL är värt varenda krona. Använder just nu en Touch med kabeladapter 61 120 440 812 och har full funktionalitet från naviskärmen. Kan söka på spellista, genre, artist precis som i iPoden. Ingen söktid, laddar och startar där den var vid avstängning.

760 Shadowline högglans: Även detta en smaksak men på ljusare kulörer- Helrätt, dessutom blir våra amerikanska vänner grymt avundsjuka.

775 Antracit innertak: med min övriga inredning och taklucka, ett måste !

403 Taklucka: Ljusinsläppet måste upplevas och öppen bakkant är såå coolt.

640 Bluetooth: Funkar klockrent. Så glad över den.

609 Navi professional: Dyrt men lyxkänsla, snyggt och förutsättning för maximal glädje av både iPod och blåtand.

415 Solskyddsgardin. Kul leksak och vettigt alternativ till tonade rutor. Inget rassel ännu.

620 Röststyrning: Idel missförstånd. Oklar om det är jag eller bilen som är korkad.

249 Multifunktion i ratt: Ett måste.

Så hur är då min efterlängtade 335:a ? Kort sagt WOW . Kraften från bottenvarv är ren njutning. Styrning och väghållning slår allt jag prövat tidigare. Äntligen är det kul att köra bil igen.

Något jag saknar- Nej

Missnöjd över något – Nej, möjligen röststyrningen men den kostade ju inget extra.

Funderar över andra fälgar just nu, 19” svart center med polerad lip ?

Bilder kommer
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag ÄR avundsjuk.

//amullo
---
Då är vi 2!

"Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si"
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag är INTE avundsjuk :) Bara glad för din skull. Väntar på bilder.

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Hej Doc T!

Stort grattis till nya bilen! Härligt att höra att du är nöjd med allt!

Görs röststyrningen på svenska? Eller ska man använda engelska med tysk accent? :-)

Jag ska höra av mig när jag är hemma nästa gång så kanske vi kan glida på en tur?

/Tobias
stort grattis... upp med lite bilder bara :D ... har du några planer för bilen??
Grattis till en snygg bil, ser fram emot bilder:-)

//Anders
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Här kommer bilder ! Länk
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Doc T: Va är det för knappar du har mellan slolsvärmeknapparna??

Rolle//
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Rolle- Var tvungen gå ut och titta. Från vä: PDC från o till, Solskyddsgardin och sedan 2 dummies reserverade för HDC (hill descent control) och aktivering av automatisk start/stoppfunktion.
Tack för tipset, dummies kan ju användas till något annat kul.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Tack ska du ha Doc T. Själv har jag inga dummies där, har inga knappar alls mellan stolsvärmeknapparna, men min e ju en -07:a, kanske en uppdatering till -08:an.... Grattis till en helt grym bil...

Rolle//
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Rolle, lite kul att se vad du gjorde med din 330, min dotter fyller 18 på sönd, kommer då att få min röda Auris -07
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Doc T. Det e så det ska va, skratt... En perfekt födelsedagspresent..
Min dotter har blivit helt BMW-frälst... och vi pappor har inte så mycket att sätta emot när våra döttrar ber om nått, men jag får ändå inte ha min 335:a ifred hela tiden.... suck..

Rolle//
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Grattis DOC T, mycket bra val av inredning.

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Rolle: Misstänker skarpt att Emelie åker 335 också om något år.

Jonas: Stort tack. På 90 Post har Light Poplar ägare blivit grillade genom åren men jag är helsåld på min combo och känns värmande att jag inte är ensam.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.