AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.872

Är Michelin PS2 värda 5000:- mer än Dunloop SP Sport?

Sida 2 av 2
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
R-däck eller slicks är ju såklart bäst ;) Men som allround så funkade PS2 över förväntan, då jag tidigare åkt med gatdäck som kokat sönder efter 4-5 varv, som skulle vara modell värre (pirelli p-zero). Nu var det iofs inte jättevarmt i fredags heller, utan 12-13 grader i luften, blir kanske annorlunda om man klättrar över 20-25 grader på termometern också.

Sen lite beroende på vem som sitter bakom ratten, men jag hade inga problem att hänga med dem med r-däck i svängarna i fredags heller, bromsade lika sent eller senare trots högre fart, samma eller högre fart i böjarna och ut hade ingen en suck eftersom jag hade mest pulver där, så länge jag inte spann bort mig...
Mycket positivt överaskad av potentialen av m3'an på banan i standardskick, piskade många upphottade porschar med r-däck, coilovers, chip etc i fredags. Det måste sitta i färgen Phoenix Yellow ;)
Nu hade väl jag iofs ~30-40hk mer än värsta porschen där den dagen, men det var inte bara rakt fram man kom ikapp.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag beställde nya fälgar från Gummihuset och de hade enbart Hankook Ventus K107, Dunlop SPORT MAXX samt Pirelli P-Zero Nero i min önskade diemension att sko dem med. Jag valde Dunlop, är det nån som har erfarenhet av detta däck?

PS2 har jag åkt på förut och vart helnöjd, men då jag tänkt köpa R-däck för banåka till min andra uppsättning fälgar ansåg jag mig kunna nöja mig med något "lite billigare" då PS2òrna knappast är gratis.

Kör med Kuhmo Ecsta spt ku31 på min M5:a Dom är fruktansvärt bra och prisvärda!!

275/30-18" kostar 1550:- st monterat o klart där jag handlar!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.