|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som provat båda till sin M3 och kan dela med sig av de verkliga skillnaderna. Jag vill inte besöka sandlådan på Gelleråsen i sommar. Kollar på detta set: 245-35-19 275-30-19 Enligt dackonline.se är skillnaden: Michelin PS2 = 13722:- Dunloop SP Sport = 8622:- | |
|
smaker det så kostar det, tyvärr är det så med Michelin! dock, skulle välja GoodYear alt Falken framför Dunlop |
|
|
GoodYear EAGLE F1 Asymmetric = 10632:- |
|
| da sa, vilket blir det? | |
| Fortfarande sjukt osäker, vem ska man fråga? | |
|
Jag har iofs en M5 men jag kör på Michelin PS2...Grymt nöjd!!! |
|
| sen har du ju Toyo, Hankook, Kuhmo, Vredestein etc och kanske inte glömma Pirelli (dock inte min smak) | |
| Kör du ofta på bana så kan det ju löna sig i längden att gå ner i fälgstorlek och köra med r-däck. | |
|
Miraculix: Tänk på att enda kontakten med asfalten är med just det däcken.....att inte välja bästa däcken kan betyder en resa i gruset eller..... |
|
| 10734:- kostar samma PS2:or på 18tum, inte så himla blodigt ändå... | |
|
Jag har Michelin PS2 på mina 19"-are. Funkar helt ok, men för bankörning så ger stommen vika. Man blir tvyngen att höja trycket i däcket till följd att man tappar grepp och överhettar däcket. Jag köpte Dunlop super sport race till mina 18"are. Dessa däck beskrivs oftast som ett mellanting gat/r-däck. Eftersom jag jag kör så lite på bana så passar däcken mig som handsken. Enda nackdelen är att "bling 19"-arna" får stå åt sidan, framför grepp och känslan i Dunlopdäcken. Nu är det svårt att få tag i Dunlop SSR eftersom dom slutat med tillverknigen. Ett alt. är kanske är Kumho MX (billigt prestandadäck) Länk. Dessa hade jag på min C5:a. Greppet var helt ok, men stommen är i min mening, lite mjukare än Dunlop SSR. Ett annat alt. är förstås att köpa några billiga 18"-fälgar med riktiga r-däck för bankörning. |
|
|
Att köra bana med 19" är en dyrbar hobby:) Jag rekommenderar att du letar efter ett par beggade OZ Ultra/Superleggera i 17" och montera Michelin Pilot Sport cup. De kan du lungt sälja när säsongen är över och färdigt. Mvh Asken |
|
|
Nu har jag inte kollat upp fraktpriset men Hankook S12 Evo går lös på 812€ på reifendirekt.de Har vunnit tyska Autobilds (tror jag det var) test överlägset. Skall inhandlas till min M5 snarast då mina Dunlop-framdäck är slut. Länk Hittar inte länken till testet just nu. |
|
|
Länk Där fanns den! |
|
| Hmm... jag har blandat ihop olika tester/Hankookdäck men V12 Evo i storleken 225/45-17 testas i länken jag skickade och någon överlägsen testvinnare kan jag inte utläsa att de var. Men i topp dock!! | |
| Går inte CSL på 19" original? | |
| Jo visst går den på 19". 235/35-19 och 265/30-19 | |
|
Då förstår jag inte Rka's problem med överhettning och rubbning av fälg? Jag tänkte ha 245/35-19 och 275/30-19 Men nu blev jag nojjig för rubbning och överhettning |
|
|
Mina PS2 blev sämre efter ett tag på banan såklart, men de höll ändå riktigt fint, inte överhettade heller. Samma däck som ringen-taxi kör på dessutom, i riktigt bra tempo. De viker sig en aning, men inte så fälgarna går i backen, däcksidorna blir lite lätt skrubbade. Dessutom är jag mycket nöjd med våtegenskaperna med PS2. |
|
|
Miraculix: Däcksidan vek sig inte så att fälgen tog skada. PS2 är ett kanondäck, men kan inte jämföras med ett r-däck. Att våtegenskaperna är bra på PS2 får anses som ett plus. Men för egen del ser jag sällan till hur bra ett däck är i vätan, då jag sällan kör bilen när det regnar. Såg att du hade lagt ut en tråd på rejsa, tror du får bästa tipsen från den tråden. |
|
| Jo, bästa tipsen men även minst antal svar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.