AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

Läcker servo olja

Har en 538ia -97 som har börjat läcka sero olja.Kan inte se varifrån men får fylla på ungefär en gång i veckan.Bilen har gått 19500 mil,är det nån som känner igen felet och vad kan det kosta att åtgärda.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Antar det är en 528:a du har ;O)
Iaf har jag samma bekymmer, tror mig kommit fram till att det antagligen är slangen från vätskebehållaren till styrservon som läcker vid anslutningen till burken. Känn på slangen under behållaren (det sitter två slangar, den ena är antagligen väldigt oljig/kladdig). Jag har köpt slangen, men har inte kommit tills kott än. Slangen kostade inte så mycket (någon hundring), men svårt att hitta lusten att göra något åt det just nu.
Märker det blir värre när det är kallt ute, så antagligen är det gummit som är dåligt samt kombination att den är täckt i olja som gör att det blir värre vid kyla.
Det är iaf vad jag tror, men har soms agt inte bytt den än själv, så kan inte garantera, men börja leta där iaf!
Tack för svaret ska kolla slangen som du sa
Den slangklämma som sitter original brukar vara en sådant som snäpper fast och den blir slapp med tiden, skaffa en riktig slangklämma så det blir tätt.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Lyft bilen och titta underifrån med hasplåten bortplockad. Det sitter en slangklämma där nere som läcker på min, men inte mycket. Jag får fylla på 1-2 ggr per år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.