AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
690

Motorhuvs krok e46

Juventini
Hej!

På min e46, så ligger kroken till motorhuven långt utanför grillen, man kan trycka in den men sakta kommer den ut igen, ska man byta ut nått ?, för det ser inte fint ut om man speciellt kollar från sidan så sticker den ut.

Tacksam för svar

Mvh Robin
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Har så på min bil också, har dock inte kommit på vad som är fel, så jag undrar också vad som behövs bytas. Är lite jobbigt att behöva pilla in den hela tiden.

Mvh
//Peter

Juventini
jag tror att det kan va en liten fjäder som sitter undersidan av motorhuven där spaken är, vet ej men mina funderingar går dit. hoppas någon vet exakt och kan ge oss tips.
Mi
15
Miami
520dA X-drive Touring -14
Jag fick så på min bil med efter att jag lämnade in bilen för att byta motorhuven pga. rost på garantin och då plockar de över grillen och allt sånt till den nya huven så jag tror inte att det är något som är trasigt utan det är nog bara så att man får justera in anordningen bakom grillen.
Har inte orkat ta tag i det än så därför kan jag tyvärr inte säga exakt hur.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Kolla att huvlåset verkligen ligger i på båda sidor, jag fick de problemet men då tryckte jag till på ena sidan o den hoppade in.
Annars hade jag nog tipsat om den lilla fjädern till spaken på insidan av huven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.